چرا باید از کرم شب استفاده کنیم؟

چرا باید از کرم شب استفاده کنیم؟

از آنجایی که نیازهای پوست شما از روز تا شب متفاوت است، روتین های مختلفی برای مراقبت از پوست در روز و شب وجود دارد.  به طوریکه که پوست شما در طول روز نیاز به محافظت دارد و در شب نیاز به بازسازی دارد. بنابراین به کرم هایی برای روز و شب نیاز دارید. در این مقاله از مجله وطن دراگ ما دلایل استفاده، مزایا و همچنین تفاوت کرم شب را با کرم روز بیان کردیم، پس با ما همراه باشید.

دلایل استفاده از کرم شب

پوست شما از چندین لایه تشکیل شده است که با گذشت زمان، هر لایه نازک شده و ساختاری را که در جوانی داشت از دست می دهد، زیرا کلاژن، پروتئینی که پوست شما را سفت نگه می دارد، تحلیل می رود. در حالی که پوست شما به طور طبیعی با گذشت زمان پیر می شود، قرار گرفتن در معرض نور خورشید و سایر عوامل محیطی می تواند ظاهر پیری را تسریع کند و ممکن است متوجه خطوط، چین و چروک و افتادگی شوید. همچنین پوست شما ممکن است خشک تر شود، زیرا رطوبت راحت تر از بین می رود. خوشبختانه، استفاده از کرم شب می تواند در هنگام خواب از پوست شما محافظت کند و التیام ببخشد.

فواید کرم شب

  • آبرسانی عمیق
  • بازیابی مواد مغذی ضروری پوست
  • مبارزه با علائم پیری مانند چین و چروک، خطوط ریز و لکه های تیره
  • بهبود گردش خون و تولید کلاژن
  • بهبود بافت پوست
  • کاهش خارش، تحریک و التهاب
  • بازیابی خاصیت ارتجاعی پوست
  • ترویج بازسازی و تجدید سلول

تفاوت بین کرم روز و کرم شب چیست؟

تفاوت کرم شب و کرم روز
تفاوت کرم شب و کرم روز

 

هسته و بافت کرم روز و کرم شب بسیار متفاوت از یکدیگر هستند. کرم های روز بافت بسیار سبکی دارند و پوست را آبرسانی می کنند. با این حال، کرم‌های شب بافت سنگینی دارند و یک لایه انسدادی سبک بر روی پوست ایجاد می‌کنند. به طور خلاصه تفاوت های بین کرم روز و کرم شب در زیر آورده شده است:

ویژگی

کرم روز

کرم شب

بافت

به دلیل غلظت کمتر مواد، سبک و غیر چرب است. به دلیل غلظت بالای مواد، غلیظ بوده و احساس چربی می شود.
فرمول SPF مهمترین عنصر در محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش است.

مواد اصلی در کرم شب رتینول و ویتامین C می باشند که پوست را بازسازی می کنند.

نقش

محافظت در برابر آسیب های خورشید و آلودگی را فراهم می کند. با ترمیم آسیب های پوستی،  آن را جوان می کند.

SPF

معمولا محافظت حداقل با  SPF 15را ارائه می دهد.

از آنجایی که کرم‌های شب برای محافظت از شما در برابر آسیب‌های خورشیدی کاربرد ندارند، بنابراین معمولا حاوی SPF نیستند.
نحوه استفاده مقدار کمی از آن را به آرامی بر روی پوست خود ماساژ دهید. می توان از آن زیر آرایش به عنوان پرایمر استفاده کرد.

آن را به آرامی با استفاده از حرکاتی به سمت بالا و دایره ای اعمال کنید.

این کرم اجازه نمی دهد آرایش به خوبی جذب شود، بنابراین نمی توان آن را زیر آرایش استفاده کرد.

مزایا

دارای محافظ UVA

جلوگیری از چین و چروک و خطوط ریز

محافظت از آلودگی

آبرسانی پوست

بازیابی مواد مغذی ضروری پوست

کاهش چین و چروک، خطوط ریز و لکه های تیره

بهبود گردش خون

افزایش تولید کلاژن

رطوبت رسانی عمیق

 

آیا می توان از کرم های شب در طول روز استفاده کرد و بالعکس؟

کرم شب نباید در روز استفاده شود و بالعکس. زیرا در صورت استفاده در زمان های نامناسب، ترکیبات خاص آنها برای پوست مفید نخواهد بود و تأثیری نخواهند داشت.

استفاده از کرم شب در طول روز می‌تواند پوست را به دلیل کمبود مواد محافظ در برابر نور خورشید و آسیب‌های محیطی آسیب‌پذیر کند. همچنین احساس سنگینی و ظاهری چرب در طول روز ایجاد می کند، که اگر می خواهید در تمام روز احساس تازگی داشته باشید، معمولا نامطلوب است. علاوه بر آن استفاده از کرم شب اجازه نمی دهد آرایش به خوبی جذب پوست شود. از سوی دیگر اگر شب‌ها از کرم روز استفاده کنید، این کرم تغذیه و آبرسانی لازم را که پوست شما در مرحله ترمیم در شب به آن نیاز دارد، به مقداری تأمین می کند. اما پوست شما ممکن است واکنش متفاوتی در هنگام تغییر مواد نشان دهد، که می تواند برای فرآیندهای طبیعی پوست مضر باشد. درک فواید کرم روز و کرم شب و همچنین تفاوت آنها بسیار مهم است.

ترکیبات لازمی که باید در هر کرم شبی وجود داشته باشد:

وقتی نوبت به انتخاب کرم شب می رسد، مارک ها و قیمت ها چندان مهم نیستند. در عوض، باید نیازهای مراقبت از پوست خود را در نظر بگیرید و به دنبال ترکیباتی باشید که برای پوست شما بهترین هستند. این ترکیبات شامل موارد زیر می باشد:

رتینول: این ماده ضد پیری از ویتامین A بوده که به کاهش علائم پیری مانند خطوط ریز، چین و چروک و لکه های تیره کمک می کند. همچنین پوست شما را روشن کرده تا چهره شما را بهبود بخشد. اگر پوست حساسی دارید، مراقب مصرف بیش از حد رتینول باشید، زیرا می تواند باعث تحریک پوست شود. اگر کرم شب شما حاوی رتینول است، استفاده از آن را چند بار در هفته شروع کنید و سپس با یادگیری نحوه تحمل پوستتان، آن را افزایش دهید.

اسیدهای آلفا هیدروکسی (AHAs) و بتا هیدروکسی اسیدها: این ترکیبات از میوه به دست می آیند. اگر پوست شما کدر یا خاکستری باشد به بهبود ظاهر آن کمک می کنند. همچنین این اسیدها لایه برداری ملایمی را ایجاد می کنند که به کرم شب شما کمک می کند تا به لایه های عمیق تر پوست شما برسد.

اسید هیالورونیک: این ماده رطوبت را به پوست شما رسانده و آن را در خود نگه می‌دارد و باعث می‌شود پوست شما پر به نظر برسد تا خطوط ریز و چین و چروک را کاهش دهد. اگر کرم شب شما حاوی اسید هیالورونیک است، باید آن را در حالی که پوست شما هنوز مرطوب است استفاده کنید تا رطوبت اضافی را حفظ کرده و نتایج را به حداکثر برساند.‌

ویتامین E : خاصیت آنتی اکسیدانی به پوست شما کمک می کند تا رطوبت را در خود نگه دارد و بهبود یابد.‌

رسوراترول: یکی دیگر از آنتی اکسیدان ها که به کاهش اثرات استرس بر روی پوست شما کمک می کند.

سرامیدها: این پروتئین از لایه بیرونی پوست شما محافظت کرده، رطوبت را حفظ و از پوست شما در برابر سموم محیطی محافظت می کند.

گلیسرین: این مرطوب کننده به ترمیم آسیب کمک می کند. ‌

اسید لاکتیک: این لایه بردار به حذف لایه بیرونی سلول های مرده پوست شما کمک می کند تا سایر مواد به لایه های عمیق تر برسند.

ترکیباتی در کرم شب که باید از استفاده آن اجتناب کرد:

بسیاری از کرم های صورت حاوی مواد خطرناکی هستند که می توانند باعث مشکلاتی برای سلامتی شوند. برخی از مواد شیمیایی برای استفاده در مقادیر بسیار کم تأیید شده اند، اما همچنان باید از آن ها اجتناب کرد، زیرا بسیاری از آنها با افزایش خطر ابتلا به سرطان مرتبط هستند. مواد شیمیایی سمی که از استفاده در محصولات مراقبت از پوست منع می شوند عبارتند از:

فرمالدئید: شناخته شده به عنوان یک سرطان زا

پارافورمالدئید: زیرگروهی از فرمالدئید

متیلن گلیکول: زیرگروه دیگری از فرمالدئید

کواترنیوم ۱۵: زمانی که روی پوست استفاده می شود، فرمالدئید آزاد می کند.

جیوه: به کلیه ها و سیستم عصبی شما آسیب می رساند.

دی بوتیل و دی اتیل هگزیل فتالات: با هورمون های طبیعی شما تداخل می کنند و ممکن است به اندام های تولید مثل شما آسیب برسانند.

ایزوبوتیل و ایزوپروپیل پارابن: با تولید هورمون های طبیعی تداخل می کنند و به سیستم تولید مثل شما آسیب می رسانند.

مواد پرفلوئوروآلکیل و پلی فلوروآلکیل با زنجیره بلند: خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهند.

در آخر

کرم های شب محصولات مراقبت از پوست هستند که از نظر بافت غلیظ تر از کرم های روز می باشند. پس از استفاده از کرم، علاوه بر فرآیند آبرسانی مجدد، پوست شما کار ترمیم را در شب حفظ می کند. در نتیجه، بسیاری از کرم‌های شب دارای ترکیبات ضد پیری مانند رتینول هستند که باعث جوان‌سازی سلول‌های پوست می‌شوند. با این حال، رتینول نباید در طول روز استفاده شود، زیرا پوست را نسبت به نور UV حساس‌تر می‌کند و ممکن است باعث قرمزی، پوسته پوسته شدن و حساسیت شود.

تمایز اولیه بین کرم های روز و شب در بافت و مواد تشکیل دهنده آنها است. کرم روز سبک تر است و حاوی SPF و مواد روشن کننده پوست می باشد. از طرف دیگر کرم شب غنی تر و غلیظ تر است و از اجزای فعالی مانند اسید گلیکولیک و رتینول تشکیل شده است. هر دو برای سلامت پوست مهم هستند و لازم است که آنها را بخشی از روتین مراقبت از پوست خود قرار دهید. همیشه کرم های خود را بر اساس نوع پوست خود برای بهترین نتیجه انتخاب کنید.

منابع: وب سایت webmd.com

وب سایت skinkraft.com

امتیاز 0.00 از 0 رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

پشتیبانی آنلاین

به وطن دراگ خوش آمدید برای ارتباط با ما روی پشتیبانی کلیک کنید.

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟