فواید ماسک زغال برای پوست و نحوه استفاده از آن

فواید ماسک زغال برای پوست و نحوه استفاده از آن

زغال چوب فعال یا همان کربن فعال با قرار گرفتن در معرض حرارت، فضاها یا سوراخ‌های کوچکی در آن ایجاد می شود که می‌تواند مواد شیمیایی و سموم را به دام بیندازد. به همین دلیل، معمولا برای جذب سموم در معده جهت درمان مسمومیت ها و مصرف بیش از حد دارو، کاهش سطح کلسترول، بهبود مشکلات گوارشی و کمک به عملکرد کلیه استفاده می شود. همچنین به دنبال فواید ضد باکتریایی آن، امروزه به یک عنصر محبوب در محصولات بهداشتی و آرایشی تبدیل شده که می توان به ماسک زغال اشاره کرد.

اگر به دنبال بهبود پوست صورت خود یا رفع آکنه ها با استفاده از ماسک های زغال هستید، پس با ما در این مقاله از مجله وطن دراگ همراه باشید.

فواید استفاده از ماسک زغال برای پوست

از آنجایی که تحقیقات علمی محدودی در مورد فواید زغال فعال برای پوست وجود دارد، اما بسیاری از مزایای بالقوه ماسک زغال چوب بر اساس شواهد تأیید شده است. از جمله موارد زیر:

  • ناخالصی ها را از بین می برد. از آنجایی که تحقیقات نشان داده است که زغال فعال می تواند سموم را در بدن شما جذب کند، برخی از متخصصان زیبایی بر این باورند که ماسک زغال می تواند به حذف ناخالصی ها و آلودگی ها از پوست شما کمک کند تا پوستی سالم‌تر و شفاف‌تر داشته باشید.
  • جوش های آکنه را کاهش می دهد. با تجمع روغن‌های پوست و باکتری‌ها، منافذ پوست شما مسدود شده و در نتیجه باعث ایجاد جوش و سایر ضایعات التهابی ‌می شود. اگر به دنبال یک درمان طبیعی برای آکنه هستید، ماسک زغال ممکن است به از بین بردن باکتری ها و سایر ناخالصی ها از منافذ پوست شما کمک کرده و باعث کاهش آکنه و بهبود رنگ کلی پوست شود.
  • چربی را کنترل می کند. ماسک زغال با از بین بردن سلول های مرده پوست و جذب چربی اضافی، به درخشندگی پوست شما کمک می کند.
  • نیش حشرات را درمان می کند. نیش حشرات می تواند باعث خارش و تورم پوست شما شود. بر اساس، شواهد زغال چوب ممکن است با خنثی کردن سموم موجود در سم حشرات، به از بین بردن جای نیش کمک کند.

هنگام خرید ماسک زغال به دنبال چه چیزی باشیم؟

نکات مهم هنگام خرید ماسک زغال
نکات مهم هنگام خرید ماسک زغال

 

هنگام خرید ماسک زغال، ماسکی را انتخاب کنید که ترکیبات آن متناسب با نوع پوست شما باشد.

اگر پوست چربی دارید، به دنبال ماسک زغال حاوی خاک رس باشید. این ماده ممکن است به جذب چربی اضافی روی پوست، بستن منافذ پوست و جلوگیری از ایجاد جوش کمک کند.

اگر پوست خشکی دارید، یک ماسک زغال حاوی مواد مرطوب کننده مانند اسید هیالورونیک، روغن زیتون یا روغن جوجوبا انتخاب کنید.

اگر پوست حساسی دارید، از ماسک‌های حاوی عطر، رنگ، پارابن و سایر مواد شیمیایی که ممکن است باعث واکنش شوند، اجتناب کنید.

انواع و مارک های مختلف ماسک زغال دارای ترکیبات متفاوتی هستند، بنابراین قبل از خرید حتما برچسب محصول را به دقت مطالعه کنید.

نحوه استفاده از ماسک زغال

  • برای بهترین نتیجه، قبل از استفاده‎ی ماسک به آرامی صورت خود را تمیز کنید تا آلودگی، چربی و آرایش پاک شود. در نتیجه به نفوذ بهتر ماسک به پوست کمک می کنید.
  • هنگامی که پوست شما تمیز شد، از نوک انگشتان خود استفاده کنید تا ماسک به طور یکنواخت و صاف روی صورت از جمله پیشانی، گونه ها، بینی و چانه پخش شود و سپس به آرامی آن را روی پوست خود ماساژ دهید. همچنین می توانید ماسک را با استفاده از یک برس کوچک رنگ یا برس نرم دیگری اعمال کنید.
  • اجازه دهید ماسک به مدت ۱۵ دقیقه خشک شود و سپس آن را با آب گرم بشویید.
  • در نهایت پس از خشک کردن صورت، از مرطوب کننده مناسب پوست خود استفاده کنید.

چند وقت یکبار باید از ماسک زغال استفاده کرد؟

مانند سایر ماسک های صورت، بهتر است یک یا دو بار در هفته از ماسک زغال استفاده کنید. اگر پوست حساسی دارید یا متوجه شدید که پوست شما بعد از استفاده از ماسک زغال خشک می شود، فقط یک بار در هفته یا هر دو هفته یکبار استفاده کنید.

نکات مهم هنگام استفاده از ماسک های زغال

نکات مهم هنگام استفاده از ماسک های زغال
نکات مهم هنگام استفاده از ماسک های زغال

 

اگرچه استفاده از ماسک زغال بر روی پوست به طور کلی بی‌خطر است، اما چند نکته ایمنی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید، از جمله موارد زیر:

  • برای اولین استفاده از ماسک زغال، در ابتدا این محصول را روی قسمت کوچکی از پوست در داخل آرنج خود امتحان کنید. اگر ظرف چند ساعت هیچ خارش یا قرمزی را تجربه نکردید، احتمالاً استفاده از آن بر روی پوست شما بی خطر است.
  • در استفاده از ماسک زیاده روی نکنید، یک یا دو بار در هفته کافی است. استفاده بیشتر از حد آن می تواند باعث خشکی، قرمزی و حساسیت پوست شود.
  • مراقب علائم آلرژی باشید. علائم واکنش آلرژیک یا حساسیت شامل سوزش، خارش، قرمزی یا تورم پس از استفاده از ماسک بر روی پوست است. در صورت بروز هر یک از این علائم، استفاده از ماسک را روی پوست خود متوقف کنید.
  • هرگز از ماسک بر روی چشم هایتان استفاده نکنید، چرا که می تواند سطح چشم شما را خراش دهد.

در آخر

زغال چوب اخیراً به یک ماده محبوب در محصولات زیبایی و مراقبت از پوست تبدیل شده است و می توان آن را در محصولاتی از جمله پاک کننده ها، لوسیون ها، ماسک های صورت، صابون ها، روغن ها، اسکراب ها و حتی خمیردندان ها پیدا کرد.

اگر به دنبال یک درمان طبیعی برای کمک به درخشندگی، کنترل جوش‌ها و کاهش چربی پوست خود هستید، یک ماسک زغال می تواند راه حل مناسبی برای شما باشد.

اگر مطمئن نیستید که ماسک زغال برای پوست شما مناسب است یا خیر، قبل از استفاده با پزشک یا متخصص پوست خود مشورت کنید.

برای بهترین نتیجه، سعی کنید ماسک زغالی را پیدا کنید که متناسب با نوع پوست شما باشد و علاوه بر دارا بودن مواد طبیعی در ترکیبات خود، عاری از هرگونه مواد شیمیایی، رنگ، پارابن و عطرهای تند باشد.

برای مشاهده سایر ماسک های صورت از سایت فروشگاه آنلاین وطن دراگ دیدن فرمایید.

منابع: وب سایت healthline.com

وب سایت healthline.com

امتیاز 0.00 از 0 رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

پشتیبانی آنلاین

به وطن دراگ خوش آمدید برای ارتباط با ما روی پشتیبانی کلیک کنید.

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟