تفاوت بی بی کرم با سی سی کرم؛ کدام یک برای پوست شما بهتر است؟

تفاوت بی بی کرم با سی سی کرم؛ کدام یک برای پوست شما بهتر است؟

بی بی کرم و سی سی کرم به ‌عنوان محصولات چند کاره، آرایش و مراقبت از پوست را در یک فرمول ترکیب کرده و در کنار مرطوب کننده های رنگی و سایر محصولات آرایشی صورت یافت می شوند. با این حال کرم های BB و CC تفاوت هایی با یکدیگر دارند و انتخاب شما به عوامل مختلفی مانند نوع پوست و ظاهر دلخواه بستگی دارد. پس با ما در این مقاله از مجله وطن دراگ همراه شوید تا هنگام خرید انتخاب درستی داشته باشید.

بی بی کرم چیست؟

بی بی کرم (beauty balm) به معنای بالم زیبایی، اولین محصولی است که برای پوست استفاده می شود، به این معنی که برای آبرسانی، روشن سازی، محافظت یا مات کردن پوست کاربرد دارد. در واقع این کرم یک ترکیب آرایشی چند منظوره برای مراقبت از پوست است که پوششی شفاف تر از کرم پودر را ارائه می دهد. بنابراین برای پنهان کردن لک های جزئی بهترین انتخاب است.

BB کرم دارای ترکیبات مختلفی است که اغلب در محصولات مراقبت از پوست استفاده می شود و می تواند شامل موارد زیر باشد:

محافظ های پوست: ویتامین ها، آنتی اکسیدان ها

مرطوب کننده ها: هیالورونیک اسید، گلیسیرین، پانتنول، سرامیدها

SPF  معدنی: اکسید روی، دی اکسید تیتانیوم

روشن کننده ها: نیاسینامید، ریشه شیرین بیان

عوامل سفت کننده پوست: پپتیدها، کلاژن هیدرولیز شده

شایان ذکر است که SPF در کرم های BB می تواند بسیار متفاوت باشد. اگر کرم BB دارای SPF کمتری بود، باید از ضد آفتاب با SPF بالاتری نیز استفاده کنید.

نحوه استفاده از بی بی کرم

بی بی کرم برای مصرف روزمره مناسب بوده و استفاده از آن شامل مراحل زیر است:

  1. با پرایمر آرایشی شروع کرده تا پایه ای یکنواخت برایBB کرم ایجاد شود.
  2. با استفاده از انگشتان خود یا یک اسفنج آرایشی، کرم BB را با حرکات دایره ای روی صورت خود صاف کنید تا پوششی یکنواخت ایجاد شود.
  3. اگر فقط به دنبال پوششی سبک هستید، می توانید روتین آرایش خود را در اینجا متوقف کنید. اما اگر می‌خواهید پوشش دهی بیشتری داشته باشید تا لک های صورت پنهان شود، می‌توانید کانسیلر یا پودر صورت را نیز اضافه کنید.

سی سی کرم چیست؟

سی سی کرم (color control) به معنای تصحیح کننده رنگ، مشابه بی بی کرم بوده اما پوشانندگی بیشتری دارد.  CC کرم برای اصلاح تغییر رنگهایی مانند سرخی، بی حالی، حلقه های تیره زیر چشم، رنگ پوست ناهموار، هایپرپیگمانتاسیون (مانند لکه های قهوه ای) و اسکار آکنه کاربرد دارد و می توانید به جای استفاده از کانسیلر و محصولات اصلاح کننده رنگ های مختلف، تمام نیازهای اصلاح رنگ و پوشش دهی را با این محصول برطرف کنید.

از مواد تشکیل دهنده این کرم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

محافظ های پوست: ویتامین ها، آنتی اکسیدان ها

SPF  معدنی: اکسید روی، دی اکسید تیتانیوم

روشن کننده ها: نیاسینامید، ریشه شیرین بیان

عوامل سفت کننده پوست: پپتیدها، کلاژن هیدرولیز شده

عوامل تسکین دهنده: چای سبز، سویا، کره شی

به طور کلی، کرم سی سی بر خواص ضد پیری تمرکز دارد و اکثراً با SPF فرموله شده است. به علاوه حاوی موادی است که چین و چروک و لکه های پیری را محو می کند.

نحوه استفاده از سی سی کرم

افزودن کرم سی سی به روتین آرایشی خود به شما یک پایه بی عیب و نقص ارائه می دهد. در اینجا نحوه استفاده از آن بیان شده است:

  1. از یک پرایمر آرایشی استفاده کنید تا ساییدگی کرم CC بیشتر شود.
  2. از آنجایی که کرم سی سی کمی غلیظتر از کرم بی بی است، باید از یک اسفنج یا برس آرایشی برای مصرف استفاده کنید تا هر پوششی که می خواهید ایجاد شود.
  3. کرم سی سی به معنای صاف کردن پوست است، بنابراین می توانید آرایش خود را در اینجا متوقف کنید یا طبق معمول بقیه کارهای معمول خود را ادامه دهید.

تفاوت بی بی کرم با سی سی کرم چیست؟

تفاوت بی بی کرم با سی سی کرم
تفاوت بی بی کرم با سی سی کرم

 

سی سی کرم پوشش بیشتری نسبت به بی بی کرم دارد. برای روزهایی که به آبرسانی بیشتری نیاز دارید و می خواهید پوششی روشن تر و ظاهری طبیعی داشته باشید، از کرم BB استفاده کنید و زمانی که می خواهید بازده رنگ بیشتر و همچنین اصلاح رنگ داشته باشید، از کرم CC استفاده کنید. هنگام انتخاب بین کرم BB  و CC، مهم است که علاوه بر در نظر گرفتن نوع پوست، ترکیبات و مواد تشکیل دهنده ی آن را در نظر بگیرید. بنابراین برای:

پوست  های چرب و مستعد آکنه

کرم BB دارای ترکیبات ملایمی است، بنابراین برای انواع پوست چرب و مستعد آکنه به منظور بافتی سبک و پوشش دهی یکنواخت مناسب است تا از ایجاد جوش جلوگیری شود. همچنین هنگام انتخاب کرم سی سی برای پوست چرب به دنبال فرمول بدون روغن با مواد مات کننده مانند موارد زیر باشید:

  • سیلیس
  • خاک رس کلوئیدی
  • زغال چوبی
  • عصاره درخت چای
  • اسید سالیسیلیک

البته برای پوست های مستعد آکنه می توانید از سی سی کرم هم استفاده کنید تا ظاهر لک ها یا جای آکنه از بین برود. اما باید به دنبال یکی با ترکیبات غیر کومدون زا باشید تا منافذ پوست مسدود نشده و ایجاد جوش ها بیشتر تشدید نشود.

پوست های خشک

کرم بی بی اغلب دارای خواص آبرسانی است، بنابراین برای پوست های خشک مناسب می باشد. مواد مرطوب کننده ای که باید به آنها  در این کرم توجه کرد عبارتند از:

  • سرامیدها
  • اسید هیالورونیک
  • گلیسرین
  • پانتنول

پوست های مختلط

برای پوست های مختلط می توانید از کرم BB یا CC بر اساس نیاز در نواحی مختلف صورت استفاده کنید. به عنوان مثال، کرم BB ممکن است برای منطقه T شما بهترین باشد تا از چربی اضافی در این ناحیه جلوگیری کند، در حالی که کرم CC می تواند برای گونه های خشک شما هم مفید باشد.

کرم های بی بی و سی سی به عنوان چه مواردی استفاده می شوند؟

بسته به مواد تشکیل دهنده برای موارد زیر استفاده می شوند:

  • پرایمر
  • کانسیلر
  • هایلایتر
  • مرطوب کننده
  • محصولات مات کننده
  • درمان مراقبت از پوست
  • ضد آفتاب

در آخر

داشتن یک آرایش حرفه‌ای برای پوشاندن هرگونه ناهماهنگی با ماندگاری بالا در طی روز، نیازمند کرم‌های آرایشی با کاور بالا است. کرم های بی بی و سی سی محصولات جدیدی هستند که به تازگی در حوزه لوازم آرایشی وارد شده اند و می توانند انتخاب مناسبی برای شما باشند.

BB کرم و CC کرم با وجود اینکه از لحاظ کاربرد بسیار شبیه یکدیگر هستند، اما تفاوت‌های اساسی با یکدیگر دارند.

کرم‌ CC پوشش دهی بیشتری نسبت به کرم‌ BB دارد، چرا که دارای فرمول‌های ضخیم‌تر و سنگین‌تری است و می‌تواند به پنهان کردن بیشتر عیوب مانند لکه‌های تیره کمک کند.

می توانید برای خرید کرم بی بی و کرم سی سی وارد سایت فروشگاه آنلاین وطن دراگ شوید.

منابع: وب سایت healthline.com

        وب سایت lorealparisusa.com

امتیاز 0.00 از 0 رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

پشتیبانی آنلاین

به وطن دراگ خوش آمدید برای ارتباط با ما روی پشتیبانی کلیک کنید.

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟