فواید کرم مرطوب کننده بر روی پوست

فواید کرم مرطوب کننده بر روی پوست

یکی از آسانترین و ابتدایی ترین روش ها برای مراقبت از پوست، استفاده از یک مرطوب کننده متناسب با نوع پوست است، که برخی افراد از کنار این کار ساده به راحتی عبور می کنند. اما مهم ترین نکته برای جلوگیری از خشکی پوست، آکنه و … هیدراته و مرطوب نگه داشتن پوست است. ما قصد داریم در این مقاله به بررسی بیشتر مزایای استفاده از کرم مرطوب کننده بپردازیم، پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

کرم مرطوب کننده از مهم ترین بخش های روتین پوستی است!

مرطوب کردن پوست یکی از اقدامات لازم برای حفظ سلول های سالم پوست و جلوگیری از ایجاد آکنه است، زیرا خشکی پوست باعث تحریک جوش و آکنه بیشتری شده که شما با استفاده از مرطوب کننده از افزایش آن می توانید جلوگیری کنید.

انواع مختلف مرطوب کننده ها

مرطوب کننده ها بسته به نوع پوست شما در انواع مختلفی از جمله لوسیون ( کرم-ژل) و نوع دیگر کرم با درصد بیشتر روغن موجود می باشد. معمولاً افرادی که پوست چربی دارند از لوسیون و افرادی که پوست خشکی دارند از کرم استفاده می کنند.
ما این نکته را نیز در نظر داشته باشید، مرطوب کننده ای تهیه کنید که از پوست شما در برابر اشعه های مضر uv هم محافظت کند. زیرا اشعه ی فرابنفش یا uv با آسیب رساندن به پوست، منجر به ایجاد لک، خشکی و پوسته پوسته شدن آن می شود.

عوارض استفاده نکردن از مرطوب کننده
عوارض استفاده نکردن از مرطوب کننده

عوارض استفاده نکردن از مرطوب کننده

همانطور که اشاره کردیم یکی از عوارض عدم مصرف مرطوب کننده، لک شدن پوست می باشد، که در ادامه به بررسی بیشتر این موضوع می پردازیم.

ایجاد و یا افزایش چین و چروک ها
حذف مرطوب کننده از روتین پوستی باعث ایجاد خشکی و چین و چروک شده و هر چه خشکی پوست افزایش پیدا کند، احتمال تجزیه کلاژن و فرآیند پیری پوست بیشتر می شود.

کدر و پوسته پوسته شدن رنگ چهره
استفاده نکردن از مرطوب کننده به خصوص در فصل سرد سال باعث کاهش رطوبت پوست و کدر شدن آن می شود. همچنین چربی های بخش لایه های بیرونی  از بین رفته و محرک ها به راحتی وارد پوست می شوند و در نتیجه باعث قرمزی، پوسته پوسته شدن و …. پوست می شود.

افزایش آکنه
برخی از افرادی که پوست چربی دارند به اشتباه فکر می کنند به دلیل چربی، پوستشان نیازی به مرطوب کننده ندارد. در صورتی یکی از راه های کاهش آکنه و جوش استفاده از مرطوب کننده متناسب برای پوست های چرب است. به همین علت افراد دارای پوست چرب باید محصولی را انتخاب کنند که متناسب با نوع پوستشان و بدون اسانس باشد.

کاهش کیفیت آرایش
اگر صورت خود را قبل از آرایش هیدراته یا مرطوب نگه ندارید، آرایش روی پوست چسبیده و خطوط اطراف چشم یا لب نمایان می شود. پس بهتر است که حدود ۵ دقیقه قبل از استفاده‎ی کرم پودر از کرم مرطوب کننده یا پرایمراستفاده کنید تا آرایش به خوبی جذب پوست شود.

خارش پوست
همه افراد به ویژه کسانی که دارای پوست خشکی هستند باید از مرطوب کننده استفاده کنند، زیرا این خشکی باعث خارش پوست می شود. این نکته را هم نیز در نظر داشته باشید که بعد از حمام، پوست را حتماً مرطوب نگه دارید تا از باز شدن منافذ باز پوست جلوگیری شود.

استفاده ی صحیح از مرطوب کننده

  • باید به مقدار مناسب از مرطوب کننده استفاده کرد و بیش از حد بر روی پوست ماساژ ندهید.
  • مرطوب کننده را به تمام نواحی صورت، گردن و سینه بمالید تا از پیری پوست جلوگیری شود.
  • ماساژ صورت با استفاده از کرم مرطوب کننده به سمت بالا از افتادگی پوست شما جلوگیری کرده و انجام حرکات دایره ای و ملایم به کاهش پف صورت و توزیع یکنواخت آن کمک می کند.

چگونه یک کرم مرطوب کننده ی مناسب انتخاب کنیم؟

کرم های مرطوب کننده هم مانند دیگر محصولات زیبایی دارای ویژگی هایی هستند که در هنگام خرید باید آنها را مد نظر قرار دهید. این نکات شامل موارد زیر می باشند:

پوست چرب مستعد آکنه: اگر پوست شما  چرب و مستعد آکنه می باشد، باید یک مرطوب کننده غیر کومدون زا انتخاب کنید. منظور از کومدون زا این است که از ایجاد چربی، جوش سرسیاه، سرسفید و آکنه  بر روی پوست جلوگیری می کند.

پوست خشک: کسانی که دارای پوست خشک می باشند، باید به دنبال مرطوب کننده ای باشند که دارای ترکیبات هیالورونیک اسید و دایمتیکون باشند. چرا که به هیدراته نگه داشتن پوست کمک می کند.

پوست حساس: کسانی دارای پوست حساس هستند، یعنی در برابر عوامل خارجی زود واکنش نشان می دهند، بهتر است که محصولی را انتخاب کنند که بدون عطر و اسانس باشد.

خارش پوست: اگر پوست شما به دلیل خشکی بیش از حد دچار خارش شده و با استفاده از مرطوب کننده ی ضد حساسیت، خارش شما کم نشد، کرم استروئیدی هیدروکورتیزون ۱درصد را فقط به مدت یک هفته امتحان کنید و اگر باز برطرف نشد با پزشک متخصص خود مشورت کنید.

اگزما: اگرشما دچار بیماری پوستی اگزما شدید هستید، از یک پماد مرطوب کننده غلیظ حاوی وازلین استفاده کنید.

در آخر

در این مقاله از وطن دراگ با فواید و مزایای استفاده از یک کرم مرطوب کننده بر روی پوست خود آشنا شدیم. پس مرطوب کننده ای متناسب با پوست خود را در روتین پوستی قرار دهید تا به سلامت پوست خود کمک کنید.
می توانید برای خرید کرم مرطوب کننده مناسب با پوست خود از فروشگاه آنلاین وطن دراگ دیدن فرمایید.

منبع: وبسایت reviewthis.com

امتیاز 0.00 از 0 رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

پشتیبانی آنلاین

به وطن دراگ خوش آمدید برای ارتباط با ما روی پشتیبانی کلیک کنید.

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟