این شوخی نیست! پرایمر زندگی تان را تغییر خواهد داد

پرایمرها زندگی تان را تغییر خواهند داد

آیا شما هر روز آرایش کامل را انجام می دهید و یا ترجیح می دهید فقط از یک کرم پودر معمولی و رژلب ساده برای آرایش استفاده کنید. اگر شما به دنبال یک آرایش کامل با بهترین زیرسازی هستید و یا دوست دارید پوست صاف و درخشان داشته باشید ،پرایمر بهترین گزینه برای شما ست.

با این حال ، بسیاری از افراد اغلب این مرحله را رد می کنند ، زیرا آن ها معتقدند که واقعاً به آن احتیاج ندارند ، از نحوه استفاده آن اطمینان ندارند یا فکر نمی کنند که ارزش این سرمایه گذاری را داشته باشد. با این وجود ، استفاده از پرایمر در زیر سازی آرایش باعث می شود آرایش در مدت زمان بیشتری روی پوست باقی بماند . ما در این مقاله درباره ی کارکرد و ضرورت استفاده از  پرایمر ها صحبت خواهیم کرد .همچنین درباره ی نحوه ی استفاده و چگونگی انتخاب پرایمر مناسب برای هر پوست توضیح خواهیم داد.

پرایمرها پوست شما را صاف تر،درخشان تر و زمان ماندگاری آرایش را طولانی تر می کنند.

پرایمرها با فرمول های کرمی، ژله ای و یا پودری در بازار موجود هسنتد.در حالی که مرطوب کننده باعث نرم شدن پوست می شود اما پرایمر پوست را برای استفاده از مرطوب کننده یا هر نوع از لوازم آرایش پایه مانند انواع کرم پودر آماده می کند و باعث می شود آرایش در طول روز روی پوست باقی بماند. همچنین پرایمرها به پوشاندن خطوط ریز، چین و چروک و منافذ بزرگ صورت کمک می کنند.

ساختار پرایمرها

پرایمرها بر اساس ساختار به دو دسته ی  پرایمر با پایه ی آب که برای پوست های چرب و مستعد آکنه مناسب است و پرایمر با پایه ی سیلیکون که برای انواع پوست دارای روزنه مناسب است، تقسیم می شوند. برخی از پوست های مستعد آکنه کیستیک یا دارای بیماری های خاص ،ممکن است به این نوع از پرایمر واکنش آلرژیک نشان دهند که بهتر است با پزشک پوست مشورت کنند.

از انگشت ها برای استفاده از پرایمرها کمک بگیرید.

بهتر است برای بخش های بزرگتر ، از نوک انگشت ها استفاده کنید تا پرایمر به خوبی بر روی صورت شما بنشیند و برای ناحیه های کوچک ، از قلم مو و برس لب استفاده می کنید .این تکنیک باعث می شود آرایش طبیعی تر جلوه کند.

یکی از تکنیک های معمول قبل از شروع آرایش، انجام ورزش یا ماساژ صورت با استفاده از انگشت ها است. ماساژ صورت هنگام استفاده از پرایمرها به جریان گردش خون در صورت کمک می کند. در حقیقت با یک تیر دونشان را هدف قرار دادید ، در حالی که آرایش می کنید به سلامت پوست کمک کرده اید.

پرایمر یک نجات دهنده زندگی است

پرایمرها

 

پرایمرها در بدترین شرایط آب و هوایی، از آرایش شما حفاظت می کنند. اگر شما در منطقه ای زندگی می کنید که دارای آب و هوای گرم، خشک ، مرطوب و یا سرد باشد و یا اگر تصمیم گرفته اید به هر یک از این مناطق سفر کنید ،یک پرایمر کمک بزرگی برای حفظ آرایش شما در طول سفر خواهد بود.

پرایمرها به تنهایی نیز در زیبایی پوست تاثیرگزار هستند

ظاهر ساده و بدون آرایش را دوست دارید اما می خواهید پوست شما کمی صاف تر و درخشان تر از زمانی که برای اولین بار از خواب بیدار شده اید، به نظر برسد؟ پرایمر پاسخ سوال شماست. این محصول می تواند جایگزین مناسب برای یک سایه ی چشم، کانسیلر کمی روشن و یا یک کرم آرایشی سبک باشد.

زمان استفاده از پرایمرها

بهتر است قبل از استفاده از پرایمرها صورت خود را کاملا تمیز کنید. سپس از کرم های مراقبت پوست مانند انواع مرطوب کننده ها استفاده کرده و چند دقیقه قبل از استفاده از کرم های آرایشی مانند انواع کرم پودرها از پرایمر استفاده کنید.

کدام پرایمر برای پوست من مناسب است؟

وقتی نوبت به ایجاد یک ظاهر زیبا و آرایش ماندگار می رسد ، اولین قدم انتخاب پرایمر مناسب است. با این حال ، درست مانند دیگر لوازم آرایش ، بازار بزرگی برای انواع پرایمر وجود دارد. ما پرایمرها را بر اساس نوع پوست و نوع مشکلات پوستی به  شما معرفی می کنیم .

پرایمر مناسب برای پوست های خشک

اگر پوست خشک دارید ، یک پرایمر آبرسان را انتخاب کنید. اگر پوست شما بعد از حمام به مرطوب کننده یا لوسیون  نیاز دارد، برای جلوگیری از خشکی پوست مطمئنا یک پرایمر لازم دارید. یک پرایمر خوب و مغذی می تواند به سادگی جایگزین لوسیون شود. بنابراین می توانید پوست خود را آبرسانی و همچنین آن را برای شروع  آرایش آماده کنید. به دنبال پرایمرهایی با کلماتی مانند “مرطوب کننده” ، “تسکین دهنده” یا “تجدید کننده” باشید.

پرایمر مناسب برای پوست های چرب

پرایمر مناسب برای هر پوست

 

اگر پوست چرب دارید ، یک پرایمر مات کننده را انتخاب کنید. اگر با چربی و درخشش بیش از حد می جنگید و می خواهید با یک پرایمر مناسب به چربی پوست غلبه کنید، پرایمر مات کننده یک گزینه عالی است که باعث کاهش تولید چربی در پوست شما می شود. محصولاتی که منافذ باز پوست را به حداقل می رساند نیز به کاهش درخشش پوست کمک می کنند. به دنبال محصولاتی باشید که حاوی فرمول های بدون چربی هستند.

پرایمر مناسب برای پوست های حساس

یک پرایمر ساده برای پوست های حساس انتخاب کنید. اگر پوست شما نسبت به محصولاتی که استفاده می کنید، حساسیت دارد  ،پرایمرهایی که حاوی  مواد تشکیل دهنده کمی هستند، یک اتخاب ایده آل برای شما است. بسیاری از فروشگاه های عرضه کننده لوازم آرایشی و زیبایی دارای پرایمرهای مناسب برای پوست حساس هستند که عاری از روغن ،فاقد عطر ،فاقد پارابن و… هستند. هرچه افزودنی های کمتری در محصولات صورت شما وجود داشته باشد ، شانس کمتری برای تجربه یک واکنش منفی خواهید داشت.

پرایمر مناسب پوست های داری چین و چروک و آکنه

از یک پرایمر آرایشی تغذیه کننده بر روی پوست های بالغ استفاده کنید. با افزایش سن ، ممکن است با خطوط ریز و لکه های پوستی مبارزه کنید. برای این نوع پوست ، به دنبال پرایمرهای آرایشی حاوی  آنتی اکسیدان باشید. یک پرایمر آبرسان به شما کمک می کند تا ضمن تثبیت آرایش خود ، رطوبت لازم برای پوست شما نیز فراهم شود.

نتیجه گیری

داشتن آرایش مناسب و حفظ سلامت پوست یکی از دغدغه‌های هر روز زنان و دختران امروزی است. همچنین امکان اینکه هر روز ساعت‌های زیادی را صرف آرایش خود نموده، وجود نداشته و همه به دنبال راهکاری ثمربخش برای داشتن بهترین آرایش پوست صورت در کمترین زمان ممکن هستند. مطمئنا پرایمرها در رسیدن به این هدف به شما کمک خواهند کرد .

 

نوشته شده توسط : نرگس

 

 

امتیاز 0.00 از 0 رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

پشتیبانی آنلاین

به وطن دراگ خوش آمدید برای ارتباط با ما روی پشتیبانی کلیک کنید.

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟