نکات لازم برای شستشوی براش های آرایشی

نکات لازم برای شستشوی براش های آرایشی

براش های آرایشی می توانند به راحتی به پناهگاهی برای باکتری ها و میکروب ها تبدیل شوند و به پوست شما آسیب برسانند. به همین دلیل، باید سعی کنید برس های آرایشی خود را بعد از هر هفت تا ده روز بشویید. برای آشنایی با مراحل شستشوی آن، با ما در ادامه این مقاله از مجله وطن دراگ همراه شوید.

مراحل شستشوی براش های آرایشی

استفاده از روش‌های مناسب برای تمیز کردن براش های آرایشی می‌تواند به محافظت از پوست شما در برابر آکنه، تحریکات پوستی و عفونت کمک کند. در اینجا یک فرآیند گام به گام وجود دارد که می توانید برای تمیز کردن مؤثر برس های آرایشی خود از آن استفاده کنید:

شستشو. شستشو اولین مرحله برای تمیز کردن براش است. براش های آرایشی خود را بردارید و فقط نوک آن را با آب جاری ولرم بشویید. این کار به شستن باقیمانده محصولات آرایشی کمک می کند. باید مراقب باشید کل سر برس خیس نشود، زیرا آب ولرم ممکن است چسب نگهدارنده دسته و سر برس را حل کند.

براش را شامپو بزنید. برای این مرحله می توانید از شامپوی شفاف کننده یا شامپوی ملایم استفاده کنید. یک قاشق غذاخوری از هر یک از این دو شامپو را در یک کاسه آب ولرم بریزید. از استفاده مستقیم شامپو بر روی برس خودداری کنید، زیرا ممکن است باعث خشک شدن موهای آن شود.

بچرخانید و ماساژ دهید. پس از مخلوط کردن شامپو و آب، نوک برس های خود را در مخلوط بچرخانید. همچنین می توانید نوک برس را در کف دست ماساژ دهید تا کف بیشتری ایجاد شود.

آبکشی کنید. سپس نوک برس های خود را برای بار دوم با آب جاری بشویید.

روند را تکرار کنید. سعی کنید شستشو با شامپو را تکرار کرده و سپس آبکشی کنید تا زمانی که متوجه شوید آب جاری از برس شفاف شده است. این نشان‌دهنده این است که هیچ باقی‌مانده آرایشی در براش شما وجود ندارد.

آب آن را خارج کنید. پس از اطمینان از تمیز بودن براش های خود، آب اضافی را با استفاده از دستمال های کاغذی تمیز و خشک از موهای آن خارج کنید.

 

برس ها را خشک کنید. حالا که برس های شما در اثر فشار دادن کمی خشک شده اند، آنها را روی یک حوله خشک قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که نوک برس ها از لبه آویزان است  نه عمودی. قرار دادن برس ها در حالت عمودی ممکن است باعث شود که آب از روی موها سرازیر شود و چسب آن شل شود.

اگر متوجه شدید که برس های آرایشی شما بعد از تمیز کردن سفت می شوند، نگران نباشید. برای حل این مشکل، مقداری نرم کننده روی براش خود بمالید و با آب بشویید. سپس، آن را صاف بگذارید تا خشک شود. این ممکن است به نرم شدن موهای آن کمک کند.

براش های آرایشی را با چه چیزی در خانه تمیز کنیم؟

براش های آرایشی را با چه چیزی در خانه تمیز کنیم؟
براش های آرایشی را با چه چیزی در خانه تمیز کنیم؟

 

چند محصول معمولی و خانگی وجود دارد که می توانید برای تمیز کردن براش های آرایشی خود از آنها استفاده کنید. برخی از آنها عبارتند از:

مایع ظرفشویی: مایع ظرفشویی می تواند به طور مؤثر باقیمانده محصولات آرایشی را پاک کند. مقداری مایع ظرفشویی را بر روی یک اسفنج بمالید و برس های خود را بر روی اسفنج پاک کنید. سپس برس را با آب ولرم بشویید، آن را با حوله پاک کنید و بگذارید تا خشک شود.

ترکیب سرکه و لیمو: ترکیب سرکه و لیمو به عنوان یک ضد عفونی کننده عالی، در از بین بردن میکروب ها و ایجاد بوی مطبوع برس های شما پس از تمیز کردن بسیار مؤثر عمل می کند. برای تمیز کردن با این ترکیب، دو قاشق غذاخوری سرکه سفید را در یک فنجان آب داغ بریزید. نوک برس خود را در مخلوط قرار داده و با آب ولرم بشویید. سپس یک لیمو را باز کنید و برس را روی آن بکشید تا بوی سرکه از بین برود. سرکه سیب نیز ممکن است به عنوان یک گزینه عالی برای استفاده با لیمو باشد.

شامپو بچه: شامپو بچه در تمیز کردن برس های آرایشی بسیار عالی عمل می کند. یک قطره شامپو بچه را در مقداری آب ولرم بریزید و برس های آرایشی خود در آن بچرخانید و با انگشتان ماساژ دهید. سپس برس را با آب بشویید و بگذارید تا خشک شود.

هر چند وقت یکبار باید برس های آرایشی را تمیز کرد؟

اینکه چند بار باید براش های آرایشی خود را تمیز کنید، به نوع محصول آرایشی که استفاده می کنید بستگی دارد و در حالت ایده‌آل، برس‌ها باید هر بار که از آن‌ها استفاده می‌کنید تمیز شوند. اگر از براش و اسفنج برای استفاده از محصولات مرطوب یا با اجزای مایع مانند کانسیلر و کرم پودر استفاده می‌کنید، ممکن است لازم باشد آن ها را بیشتر تمیز کنید. سعی کنید این برس ها را حداقل یک بار در هفته بشویید.

در مورد براش هایی که برای آرایش چشم و دور آن استفاده می کنید، باید روزانه آنها را تمیز کنید. زیرا چشم ها بیشتر از پوست مستعد نگهداری باکتری‌ها هستند، که به طور بالقوه می‌توانند باعث عفونت شوند.

اگر از برس هایی برای استفاده از محصولات خشک مانند سایه چشم، رژگونه و پنکک بر روی پوست خود استفاده می کنید، فقط به یک بار شستشو در هفته نیاز دارند.

چه زمانی باید برس و اسفنج آرایشی را تعویض کنیم؟

زمان لازم برای تعویض براش های آرایشی
زمان لازم برای تعویض براش های آرایشی

 

درست مانند تمام محصولات آرایشی و بهداشتی، برس ها و اسفنج ها نیز باید به طور مرتب تعویض شوند و توصیه می شود هر ۳ ماه یکبار آنها را تغییر دهید. البته، این ممکن است از نظر مالی واقع بینانه نباشد. اما اگر یک روال تمیز کردن مناسب برای آن ها داشته باشید و سعی کنید مرتباً برس‌هایتان را بشویید، می توانید به عمر براش های خود بیافزایید.

در آخر

استفاده از براش آرایشی آلوده ممکن است باعث عفونت های پوستی، واکنش های آلرژیک و آکنه شود، مواردی که با یک شستشوی ساده، هر از چند گاهی قابل پیشگیری هستند.

از به اشتراک گذاشتن برس های آرایشی با افراد دیگر خودداری کنید و آن هایی را که اغلب استفاده می کنید بشویید.

اگر متوجه شدید که برس های شما فرسوده شده یا شکل خود را از دست داده اند، آنها را دور بیندازید و برس های جدیدی تهیه کنید.

اگر واکنش‌های پوستی یا عفونت‌هایی را تجربه می‌کنید و فکر می‌کنید که براش شما ممکن است علت آن نباشد، به یک متخصص پوست مراجعه کنید.

منبع: وب سایت webmd.com

امتیاز 0.00 از 0 رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

پشتیبانی آنلاین

به وطن دراگ خوش آمدید برای ارتباط با ما روی پشتیبانی کلیک کنید.

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟