با مژه های سالم و بلند؛ زیبایی خود را دو چندان کنید

با مژه های سالم و بلند؛ زیبایی خود را دو چندان کنید

مژه انسان با یک عملکرد محافظتی از ورود زباله ها و گرد و غبار به چشم جلوگیری می کند. خود آن از ساقه، ریشه و یک پیاز تشکیل شده که به رگ های خونی متصل می شود و چرخه زندگی آن بین ۴ تا ۱۱ ماه است. مژه‎های سالم می توانند تا حدود ۱۲ میلی متر رشد کنند و انحنای کمی داشته باشند. در حالی که ممکن است فکر کنید که آنها به نگهداری زیادی نیاز ندارند، اما با کمی مراقبت اولیه رشد کرده و از عفونت، تحریک، التهاب، کاهش رشد، خشکی و ریزش آن جلوگیری می شود. بنابراین با ما در ادامه این مقاله از مجله وطن دراگ همراه باشید تا به مژههای سالم و زیبا برسید.

مهم ترین عوامل در ارتباط با مشکلات مژه

  • آرایش چشم می تواند فولیکول های آن را تحریک کرده و به آن آسیب برساند و در نتیجه منجر به ریزش مژه بیش از حد شود.
  • حساسیت به مواد آرایشی، استفاده از فر مژه با قدرت زیاد، پاک کردن نامناسب آرایش و استفاده مداوم مژه مصنوعی می تواند باعث آسیب و شکنندگی آن ها شود
  • بلفاریت یک بیماری التهابی است که می تواند با گرفتگی غدد در ریشه مژه، باعث نابودی آن شود. همچنین ممکن است متوجه خارش و التهاب در اطراف پلک شوید.
  • آلوپسی وضعیتی است که باعث ریزش مو در ناحیه خاصی از بدن می شود که می تواند شامل پلک هم باشد.
  • بیماری تیروئید
  • مصرفی برخی از داروها از جمله داروهای ترک اعتیاد، رقیق کننده های خون، داروهای ضد تیروئید، مانند پروپیل تیوراسیل و متیمازول
  • بیماری اگزما با ایجاد خارش می تواند ناحیه اطراف مژه ها را تحریک کند.
  • استرس بیش از حد

بهترین روش ها برای بهبود و حفظ سلامت مژه

بهترین روش ها برای بهبود و حفظ سلامت مژه
بهترین روش ها برای بهبود و حفظ سلامت مژه

 

در اینجا چندین روش وجود دارد که می تواند به شما در حفظ سلامت مژه کمک کند:

  • استفاده روزانه از براش مناسب مژه می تواند به از بین بردن کثیفی و آلودگی از روی آن ها کمک کرده تا فولیکول ها را باز نگه دارد.
  • می توانید مژه های خود را با ویتامین E، کرچک یا روغن بادام مرطوب کنید تا نرم و انعطاف پذیر شوند.
  • استفاده روزانه از سرم‌ها و محلول های تقویت کننده مژه می تواند به رشد، تغذیه و تقویت آن ها کمک کند. حتی می‌توانید از سرم بر روی اکستنشن استفاده کنید تا خطر آسیب احتمالی را به حداقل برسانید. برای بهترین نتیجه از سرم زیر آرایش خود استفاده کنید.
  • سعی کنید مصرف مواد محرک مانند ریمل به خصوص نوع ضد آب آن را به حداقل برسانید تا به سلامت مژه هایتان کمک کنید.
  • پاک کردن صحیح آرایش یک امر ضروری است. به جای پاک کننده های معمولی صورت یا دستمال مرطوب آرایشی، از پاک کننده آرایش چشم بر روی یک پد پنبه ای با ضربات آرام استفاده کنید. همچنین از خوابیدن با آرایش چشم جلوگیری کنید، چرا که می تواند به سلامت چشم ها و مژه ها نیز آسیب برساند.
  • برای برداشتن مژه مصنوعی، چسب آن را با پاک کننده آرایش چشم نرم کنید. سپس لبه بیرونی نوار آن را بگیرید و به آرامی از خط مژه دور کنید. مژه‎های مصنوعی قابل استفاده مجدد خود را از هرگونه چسب باقیمانده با پاک کننده آرایش تمیز نگه دارید.
  • ایجاد چند تغییر در رژیم غذایی می تواند به طور چشمگیری سلامت مژه های شما را به همراه پوست و موها بهبود بخشد. مطمئن شوید که پروتئین کافی، سبزیجات برگدار و چربی های سالم برای حمایت از رشد موی سالم مصرف می کنید. همچنین مصرف برخی از مکمل‌ها از جمله بیوتین، ویتامین سی و کلاژن می توانند سلامت آن ها را بهبود ‌بخشند. لطفا قبل از مصرف هر گونه مکمل با پزشک خود مشورت کنید.
  • همانطور که ماساژ، گردش خون و ضخامت موی سر را بهبود می بخشد. برای نتایج مشابه روی مژه ها، به آرامی پلک بالا و پایین خود را به طور منظم ماساژ دهید. مطمئن شوید که خیلی شدید مالش نمی دهید که ممکن است منجر به ریزش آن شود.
  • اگر به دنبال یک راه حل سریع می باشید، به خصوص اگر ریزش ناگهانی یا خشکی بیش از حد آن را تجربه می کنید، حتماً به متخصص مراجعه کنید.

با این روش ها می توانید به سرعت ظاهر مژههای خود را بهبود ببخشید:

  • اکستنشن مژه

اگر به دنبال مژههای بلندتر و پرپشت تر هستید، اکستنشن مژه می تواند جایگزین خوبی برای مژه مصنوعی باشد. یک متخصص زیبایی به جای یک نوار بلند با اضافه کردن مژه های جداگانه ای به پلک، ظاهر طبیعی تری به شما می دهد که تا یک ماه ماندگاری دارد. اگر این روش را انتخاب کردید، به یاد داشته باشید که مراقب مژه های خود را فراموش نکنید.

  • لیفت مژه

لیفت مژه می تواند نتایج اکستنشن را با مژههای طبیعی خودتان به شما نشان بدهد. یک متخصص زیبایی از چسب و ابزار فر کردن برای مژههای شما استفاده می کند تا مژه های شما را بلندتر و پرپشت تر نشان دهد.

  • کاشت مژه

در این روش، موها از یک قسمت بدن (معمولا از پشت سر) به پلک بالا یا پایین منتقل می‌شوند. این کار این اطمینان را ایجاد می‌کند که مژه‌ها از نظر ضخامت و طول بلندتر هستند. پس از عمل، باید طبق یک برنامه‌ی منظم از مژهها مراقبت کنید.

چگونه به رشد آن ها کمک کنیم؟

کمک به رشد مژهها
کمک به رشد مژهها

 

برخی از درمان های خانگی رایج که از نظر علمی برای بلند کردن مژهها بی خطر هستند، عبارتند از:

وازلین: حداقل سه روز در هفته قبل از خواب مقدار کمی از وازلین را بر روی مژهها بمالید و سپس صبح آن را بشویید.

چای سبز: روزانه چای سبز خنک و شیرین نشده را با پنبه روی مژهها بمالید.

روغن زیتون با لیمو: مقدار کمی روغن زیتون را با پوست لیمو دم کرده و سپس آن را شب، قبل از خواب روی مژهها بمالید و صبح آن را بشویید.

روغن کرچک: هر شب قبل از خواب مقدار کمی روغن کرچک را روی مژهها بمالید و سپس صبح آن را بشویید.

آلوئه ورا: مقدار کمی از ژل آلوئه ورا را قبل از خواب روی مژهها بمالید و سپس صبح آن را بشویید.

ماساژ پلک: به آرامی پلک ها را در امتداد خط مژه ماساژ دهید.

در آخر

خوشبختانه مژه ها یک چرخه زندگی دارند. این بدان معناست که حتی اگر دچار آلرژی یا آسیب از طریق ریمل یا مژه مصنوعی شوید، همچنان می توانید با چند تغییر عادت ساده و دنبال کردن چندین مرحله، مژه های خود را سالم تر از همیشه رشد دهید.

منبع: وبسایت healthline.com

امتیاز 0.00 از 0 رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

پشتیبانی آنلاین

به وطن دراگ خوش آمدید برای ارتباط با ما روی پشتیبانی کلیک کنید.

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟