چهار محصول پوستی که متخصص‌های پوست استفاده از آن‌ها را توصیه نمی‌کنند؟

چهار محصول پوستی که متخصص‌های پوست استفاده از آن‌ها را توصیه نمی‌کنند؟

پوست سالم یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای داشتن چهره‌ای زیبا و شاداب است. بسیاری از افراد به خصوص خانم‌های جوان سعی می‌کنند تا با استفاده از انواع محصول پوستی ، روند پیر شدن و یا ایجاد چین و چروک در چهره‌شان را به تعویق بیندازند اما باید این نکته را در نظر داشته باشید که استفاده از محصولات غیراستاندارد می‌تواند عوارض جبران ناپذیری را برای شما به همراه داشته باشد بنابراین بهتر است در هنگام خرید محصولات مراقبتی پوست دقت بیشتری به خرج دهید. در این مطلب تلاش می‌کنیم تا شما را با تعدادی از محصولاتی که مورد تائید متخصصین پوست نیستند، بیشتر آشنا کنیم تا در هنگام خرید لوازم آرایشی و بهداشتی بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

چه نوع محصول پوستی را نباید بخرید!

انتخاب محصول پوستی مناسب اولین گام برای حفظ سلامت پوست است. به دلیل اینکه در حال حاضر برندهای مختلفی در زمینه تولید محصولاتی مراقبت از پوست فعالیت می‌کنند، انتخاب یک محصول پوستی مناسب از میان تعداد بی‌شماری از محصولات متنوع یکی از دغدغه‌های مهم مخصوصاً برای خانم‌ها است. در ادامه به معرفی محصولاتی می‌پردازیم که استفاده از آن‌ها می‌تواند باعث مشکلات پوستی شود.

۱- دستمال مرطوب حاوی الکل

به طور کلی استفاده دائمی از دستمال مرطوب برای پاک کردن آرایش و آلودگی‌های سطح پوست مناسب نیست زیرا استفاده از این محصول پوستی به دلیل دارا بودن الکل و پارابن در طولانی‌ مدت عوارضی مانند تیرگی، خشکی و سوزش پوست به همراه خواهد داشت. همچنین توصیه می‌کنیم که از دستمال مرطوب برای پاک کردن آرایش چشم‌ها نیز استفاده نکنید زیرا پوست این ناحیه بسیار حساس است به همین دلیل تنها در مواقعی که به پاک‌کننده‌های آرایشی مانند شیرپاک‌کن یا میسلار واتر دسترسی ندارید، از دستمال مرطوب استفاده کنید.

توجه داشته باشید که دستمال مرطوبی را خریداری ‌کنید که فاقد الکل و پارابن باشد و پس از پاک کردن آرایش، صورتتان را با شوینده مناسبی بشویید. استفاده از شیرپاک‌کن‌ها و میسلار واترهایی که متناسب با نوع پوست صورت شما هستند، بهترین گزینه برای پاک کردن آرایش محسوب می‌شوند البته این نکته را در نظر داشته باشید که پس از استفاده از این محصولات نیز بهتر است صورت خود را به خوبی بشویید.

۲- شوینده‌های حاوی مواد صابونی

 

شوینده‌های حاوی مواد صابونی

 

یکی از سؤالات رایجی که اکثر افراد در هنگام مواجه با متخصصین پوست مطرح می‌کنند این است که آیا استفاده از صابون و محصول های پوستی حاوی صابون برای شستشوی روزانه صورت مناسب است یا خیر؟ در پاسخ به این سؤال باید به شما بگوییم که به دلایل زیادی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم استفاده از صابون برای شستشوی صورت به هیچ وجه مناسب نیست.

  • pH  صابون‌های معمولی بیشتر از pH  طبیعی پوست است به همین دلیل صابون‌ها جزو مواد قلیایی به شمار می‌روند و استفاده از صابون در دراز مدت می‌تواند pH طبیعی پوست را که در محدوده ۵ تا ۶ است را تغییر دهد.
  • خشکی، کدرشدن و کم آب شدن سطح پوست و از بین رفتن چربی طبیعی پوست از جمله عوارضی هستند که استفاده طولانی‌ مدت از شوینده‌های حاوی مواد صابونی به همراه خواهند داشت.
  • یکی دیگر از دلایلی که باعث می‌شود متخصصان پوست استفاده از صابون را منع کنند، امکان به وجود آمدن حساسیت و التهاب پوست است. مواد شیمیایی قوی که در صابون‌ها وجود دارند به لایه‌های زیرین پوست نفوذ می‌کنند و باعث حساس شدن پوست می‌شوند.
  • در اغلب اوقات پس از شستن صورت، همچنان مقداری از مواد صابونی روی پوست باقی می ‌ماند که این مسئله می‌تواند باعث خشکی بیش از حد پوست صورت و به دنبال آن ایجاد چین و چروک‌های عمیق در پوست شود. بنابراین بهتر است از شوینده‌هایی برای پوست صورتتان استفاده کنید که فاقد سولفات، پارابن و مواد صابونی هستند.

۳- مرطوب‌کننده‌های حاوی پارابن و عطر

پارابن یک ترکیب شیمیایی مضر برای پوست به شمار می‌آید در حالی که متأسفانه اغلب تولیدکنندگان لوازم آرایشی و بهداشتی و محصول های پوستی برای افزایش طول عمر محصولات خود از پارابن به عنوان ماده نگهدارنده استفاده می‌کنند. تحقیقات انجام شده درباره این ترکیب شیمیایی نشان می‌دهد که پارابن نقش مهمی در افزایش هورمون استروژن دارد و می‌تواند باعث بروز سرطان سینه شود.

همچنین استفاده از عطرهای مصنوعی برای معطر کردن محصولات پوستی باعث ایجاد مشکلاتی در متابولیسم غدد درون ‌ریز بدن می‌شود؛ بنابراین توصیه می‌کنیم در هنگام خرید محصولات مراقبت از پوست به ترکیبات آن‌ها توجه کنید و از خرید محصولاتی که دارای عطرهای مصنوعی فتالات و انواع پارابن‌ها مانند متیل، بوتیل و پروپیل هستند اجتناب کنید.

۴- کرم‌های مراقبتی حاوی الکل

کرم‌های مراقبتی حاوی الکل

 

اگر پوست حساسی دارید، بهتر است همین الان به ترکیبات محصولات پوستی خود نگاه کنید و کرم‌هایی که حاوی الکل هستند را دور بریزید! استفاده از الکل در محصول پوستی باعث ایجاد حس خنکی و جذب سریع کرم‌ها می‌شود که این مسئله تا اینجا مشکلی را ایجاد نمی‌کند اما بهتر است بدانید که الکل‌های مختلفی وجود دارند که باعث دی‌هیدراته شدن و تحریک پوست می‌شوند؛ بنابراین افرادی که دارای پوست‌های حساس و مستعد آکنه هستند معمولاً پس از استفاده از این محصولات دچار مشکلات پوستی می‌شوند. تعدادی از الکل‌های مضر به شرح زیر هستند.

  • اتانول: این نوع الکل به جذب سایر مواد بکار رفته شده در انواع کرم‌ها کمک می‌کند اما به مقدار قابل توجهی چربی سطح پوست را از بین می‌برد. از بین رفتن چربی سطح پوست باعث آسیب‌پذیری و احساس خشکی در پوست می‌شود. اگر محصولاتی که حاوی اتانول هستند را در یک بازه زمانی طولانی مصرف کنید احتمال به وجود آمدن لکه‌ها و التهابات پوستی افزایش می‌یابد.
  • الکل دناتوره: الکل دنات با دناتوریت در برخی محصولات ضد آکنه وجود دارد. این نوع الکل علاوه بر خاصیت خنک‌کنندگی پوست باعث از بین رفتن چربی سطح پوست نیز می‌شود. شاید در ابتدا فکر کنید که با از بین رفتن چربی سطح پوست دیگر دچار آکنه نخواهید شد اما این‌طور نیست زیرا محصولات دارای الکل باعث تحریک غدد چربی پوست می‌شوند و به تدریج پوست شما بیشتر از قبل چربی ترشح خواهد کرد. الکل دنات نیز مانند سایر الکل‌ها باعث از بین رفتن سد دفاعی پوست شده و احتمال ایجاد التهاب و حساسیت پوستی را افزایش می‌دهد. اگر در ترکیبات سازنده محصول پوستی که استفاده می‌کنید، ترکیباتی مانند بنزوات دناتیوم، دی اتیل فتالات، الکل تی بوتیل یا متیل الکل نوشته شده باشد به این معنی است که الکل دناتوره در آن وجود دارد.

 

 

نوشته شده توسط : یگانه

امتیاز 0.00 از 0 رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

پشتیبانی آنلاین

به وطن دراگ خوش آمدید برای ارتباط با ما روی پشتیبانی کلیک کنید.

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟