چگونه روغن نارگیل را روی موهای خود استفاده کنیم؟

چگونه روغن نارگیل را روی موهای خود استفاده کنیم؟

استفاده از روغن نارگیل چه فوایدی برای مو دارد؟ خواص روغن نارگیل چیست؟ چگونه از روغن نارگیل استفاده کنیم؟ این روغن را می‌توان یکی از پرخاصیت‌ ترین عناصر در طبیعت دانست؛ اما یکی از دلایلی که باعث محبوبیت بیشتر این روغن شده است؛ تاثیری است که بر سلامت پوست و موی انسان دارد. ما در این مقاله با شما از خواص استفاده از این روغن برای تقویت مو صحبت کرده‌ایم. با ما در وطن دراگ همراه باشید.

فواید استفاده از روغن نارگیل برای مو

یکی از فواید بسیار مهم این روغن که باعث محبوبیت بیشتر ‌آن شده است؛ خواصی است که برای مو دارد. این روغن علاوه بر ارزش غذایی بسیار بالایی که دارد؛ مصارف دیگری‌ هم مانند: روغن ماساژ، مرطوب کننده، برطرف کننده‌ی مشکلات پوستی و … دارد. همچنین روغن نارگیل تاثیرات شگفت انگیزی بر سلامت مو نیز دارد و ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با فواید استفاده از روغن نارگیل برای مو آشنا کنیم.

مانع شدن از ریزش مو

یکی از معضلات همیشگی مو، ریزش بیش از حد آن است که دلایل بسیار متنوعی می‌تواند داشته باشد؛ اما با این حال استفاده از این روغن همیشه یکی از راه حل‌های درمان ریزش مو بوده و هست. شاید ریشه‌ی استفاده از این روغن برای مو را بتوان از هند باستان دانست، که بیشتر از هر چیز دیگری از این روغن برای آرایش و حفظ سلامت مو استفاده می‌کردند. گاهی برای جلوگیری از ریزش مو، می‌توان چند گیاه دیگر را که آن‌ها هم برای سلامت مو مفید هستند با این روغن ترکیب نمود. می‌توانید برگ گیاه مریم گلی را در این روغن بجوشانید و ترکیب این دو را با هم برای درمان پوست سر و مو استفاده کنید. همینطور از ترکیب روغن نارگیل با آب آهک و یا خارتوت (یا همان انگور فرنگی) عصاره‌ای تهیه کنید که برای مو بسیار مفید است.

این روغن با توجه به ساختاری که دارد، به آسانی جذب ساقه‌ی مو شده و به این طریق است که باعث جلوگیری از ریزش مو می‌شود. همچنین در اثر ماساژ پوست سر با روغن نارگیل و همینطور آب سرد، جریان خون در سر شدت پیدا می‌کند و این می‌تواند یکی دیگر از فواید این روغن برای جلوگیری از ریزش مو باشد.

خنک کردن پوست سر

 

روغن نارگیل مناسب برای خنک کردن پوست سر
روغن نارگیل مناسب برای خنک کردن پوست سر

 

یکی از تاثیرات شگفت این روغن برای مو، خاصیت خنک کنندگی پوست سر است. بسیاری از انسان‌ها به دلیل تعریق بالایی که دارند؛ پوست سرشان هم نیز دائما در حال عرق کردن است. استفاده از این روغن و ماساژ دادن پوست سر با آن می‌تواند میزان تعریق پوست کف سر را تا حد چشم گیری کاهش دهد و علاوه بر این موضوع ،تغذیه‌ی مناسبی برای موی سر باشد.

رفع شوره‌ی سر با روغن نارگیل

شوره‌ی سر همیشه یکی از مشکلات مو بوده است؛ که اکثر مواقع باعث خجالت و ناراحتی برای فرد می‌شود. اما خبر خوش این است که استفاده از این روغن می‌تواند این مشکل را برطرف کند. اسیدهایی که در این روغن وجود دارند، می‌توانند مو را در برابر شوره مقاوم کنند؛ پس در نتیجه می‌توان گفت خاصیت زد شوره برای مو دارد. به همین دلیل استفاده‌ی مداوم از آن، معمولا از هر شامپو گران قیمتی برای مو مفیدتر باشد.

درمان شپش مو

شپش‌ها حشرات ریزی هستند که گاهی بنا بر دلایل مختلفی روی پوست سر به وجود می‌آیند. شپش‌ها از زمان‌های قدیم یکی از بزرگترین مشکلات موی سر بوده‌اند؛ که علاوه بر مشکلاتی که برای سلامت مو ایجاد می‌کنند باعث ناراحتی و خجالت فرد نیز می‌شوند. داروهای بسیار زیادی وجود دارد که ادعای درمان شپش را دارند اما برای حفظ سلامت پوست سر و مو مضر هستند؛ اما این روغن بدون آنکه هیچ زیانی برای مو داشته باشد می‌تواند این مشکل را درمان نماید. برای استفاده از آن هم کافی است تا این روغن را به موهای خیس خود بزنید، و پس از آن با یک شانه‌ی مناسب موی خود را شانه کنید.

درمان موخوره

بدون شک کوتاهی مو اولین راه درمان برای موخوره است؛ اما گاهی حجم موخوره روی ساقه‌ی مو آنقدر زیاد نیست که بخواهید کوتاهی مو را انتخاب کنید. در این حالت است که استفاده از این روغن می‌تواند به شما در درمان موخوره کمک نماید. می‌توانید موهایتان را با این روغن و یا ترکیب آن با روغن بادام ماساژ دهید. این روغن با خاصیت رطوبت رسانی که دارد؛ می‌تواند آسیبی که به مو رسیده را رفع کند و مو را تقویت نماید. روغن نارگیل خواص بسیار دیگری هم مانند حالت دهندگی به مو، نرم کنندگی و لطافت بخشیدن به مو دارد که در مجموع می‌توان گفت استفاده‌ دائم از آن به شما در داشتن موهایی سالم و زیبا کمک بسیاری می‌کند و سلامت موی شما را تضمین می‌نماید.

چگونه روغن نارگیل را روی مو بمالید

 

چگونه روغن نارگیل را روی مو بمالید
نحوه استفاده از روغن نارگیل

 

طریقه‌‌ی مصرف این روغن برای مو به این صورت است که: میزان مورد استفاده از این روغن با توجه به حجم و قد موی هر کس متفاوت خواهد بود؛ اما به طور نرمال اگر حجم موی زیادی دارید ۵ قاشق و اگر موهای کمی دارید ۳ قاشق روغن نارگیل برای شما لازم است. به هنگام خرید توجه داشته باشید که این روغن منجمد ،خام و تصفیه شده تهیه کنید. سپس دقت نمایید که مقدار بیشتری از روغن را در قسمت‌های پایینی و مرکزی مو مصرف نمایید و فراموش نکنید که اگر میزان روغنی که به سطح پوست سر می‌زنید بیشتر از حد معمول باشد، چربی مو با شستشو و حمام از بین نمی‌رود.

ابتدا روغن نارگیل را حرارت دهید تا به حالت مایع تبدیل شود، سپس موهایتان را با روغن ماساژ دهید؛ فقط توجه کنید که قبل از آن حوله یا پارچه‌ای روی شانه‌هایتان قرار دهید تا اگر روغن چکه کرد روی آن بریزد. بعد از این مراحل موهایتان را بالای سر جمع کنید و با کلاه حمام، پارچه، یا پلاستیک موهایتان را بپوشانید و اجازه دهید حداقل برای مدت ۲ ساعت و یا برای کل شب، روغن روی موهایتان بماند. بعد از گذشت این مدت زمان می‌توانید پوشش را از سر خود بردارید و موهایتان را بشویید. بهتر است که هفته‌ای ۲ الی ۳ مرتبه از این روغن برای تقویت موهایتان استفاده کنید؛ زیرا مصرف بیشتر آن باعث بسته شدن منافذ پوست می‌شود که این خود می‌تواند یکی از عوامل ریزش مو باشد.

جمع ‌بندی

روغن نارگیل علاوه بر خواص بسیار زیادی که در زمینه‌های مختلف دارد؛ از زمان‌های گذشته تا به امروز، همیشه یکی از راه‌های درمان مشکلات و تقویت سلامت موی سر بوده است. استفاده از آن می‌تواند باعث رفع موخوره، نرمی و لطافت مو، حالت دهندگی به مو و … شود. همچنین یکی دیگر از خواص این روغن رفع شوره‌ی سر و همچنین محافظت از مو در برابر شپش است. می‌توانید به سادگی و با استفاده از این روغن ، سلامت موی سر خود را تضمین کنید. ما در این مقاله از وب سایت وطن دراگ با شما از خواص روغن نارگیل و چگونگی استفاده از آن گفتیم، از این که در این مقاله با ما همراه بودید از شما سپاسگزاریم.

 

نوشته شده توسط : یگانه

امتیاز 0.00 از 0 رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

پشتیبانی آنلاین

به وطن دراگ خوش آمدید برای ارتباط با ما روی پشتیبانی کلیک کنید.

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟