انواع دهان شویه و موارد استفاده از آن ها

انواع دهان شویه

دهان شویه ها از جمله مهمترین وسایل برای حفظ بهداشت دهان و دندان هستند. این محصول در کنار محصولاتی همچون مسواک و نخ دندان موجب کاهش احتمال پوسیدگی دندان می شود. امروزه انواع دهان شویه های خارجی توسط کمپانی های معروف بین المللی تولید می شوند. البته دهان شویه های داخلی نیز دارای کیفیت مناسبی می باشند. مقایسه دهان شویه ها می تواند در انتخاب بهترین مدل به شما کمک کند. دهان شویه ها مزایایی بسیاری دارند و گزینه مناسبی برای از بین بردن اجرام روی دندان و بوی نامطبوع دهان هستند.

دهان شویه ها دارای انواع مختلفی هستند که هر کدام برای هدف خاص مورد استفاده قرار می گیرند. در کنار استفاده از دهان شویه مناسب استفاده از مسواک و خمیر دندان مناسب به بهداشت دهان و دندان شما کمک شایانی می کند. در این مقاله در مورد انواع دهان شویه ها و موارد کاربرد آن ها در زمینه مراقبت از دندان ها صحبت می کنیم.

انواع دهان شویه

دهان شویه ها معمولا متناسب با نیاز افراد مختلف دارای کاربردهای متفاوتی هستند. از جمله انواع دهان شویه ها می توان به دهان شویه های ضد عفونی کننده، دهان شویه های آرایشی و بهداشتی، دهان شویه های طبیعی و دهان شویه های کودکان اشاره کرد.

دهان شویه ضدعفونی کننده

دهان شویه های ضدعفونی کننده برای پاکسازی دهان و دندان از عفونت ها و آلودگی ها استفاده می شوند. این دهان شویه ها دارای مواد شیمیایی هستند که می توانند باعث از بین رفتن باکتری ها شوند و بوی نامطبوع دهان را از بین ببرند. همچنین این محصولات می توانند باعث جلوگیری از ایجاد پلاک دندان شده و به سالم ماندن دندان ها کمک کنند.

دهان شویه آرایشی و بهداشتی

از جمله انواع دیگر دهان شویه ها، می توان دهان شویه های آرایشی و بهداشتی را نام برد. این دهان شویه ها تاثیری بر روی سلامت دندان ها نمی گذارند اما باعث خوشبو شدن دهان و سفید شدن دندان ها می شوند. استفاده بیش از حد از این محصول باعث آسیب به مینای دندان شما می شود.

دهان شویه طبیعی

دهان شویه های طبیعی بسیاری در محیط اطراف ما وجود دارد که با استفاده از آن ها می توانید سلامت دهان و دندان خود را حفظ کنید. به عنوان مثال محلول آب و نمک، محلول گلاب و سرکه، چای و جوشانده ی چوب مسواک. این دهان شویه ها علاوه براین که در سلامت دهان و دندان شما تاثیر گزار هستند، داری عوارض جانبی نمی باشند.

دهان شویه کودکان

دهان شویه های کودکان برای تقویت ریشه های دندان و جلوگیری از پوسیدگی دندان ها کاربرد دارند و دارای فرمولاسیون متناسب با دندان کودکان می باشند.

توجه داشته باشید قبل از استفاده از انواع دهان شویه ها باید با دندانپزشک مربوطه مشورت کرده و سپس نسبت به انتخاب گزینه مناسب اقدام کنید.

 

انوع دهان شویه-دهان شویه

نکات مهم در انتخاب دهان شویه

  • یکی از مواد به کار رفته در دهان شویه ها ، فلوراید است که استفاده از آن می تواند به کاهش احتمال پوسیدگی دندان کمک کند اما استفاده بیش از حد از آن دارای عوارض نامناسبی بر روی سلامت دندان ها می باشد. انتخاب دهان شویه با کیفیت و شناخت کافی از محلول های شیمیایی مورد استفاده در آن به بهبود عملکرد این محصول کمک می کند.
  • در کنار استفاده از دهان شویه ها، حتما از مسواک و نخ دندان نیز استفاده کنید.
  • استفاده از هر کدام از این محصولات زمان بندی خاصی داشته و باید دقت کرد تا در بازه زمانی تعیین شده آن را مصرف کنید.
  • امروزه دهان شویه های خارجی و داخلی مختلفی در بازار وجود دارند که هر کدام دارای ویژگی های خاص خود هستند. انتخاب مدل دهان شویه کاملا بستگی به نیاز شخصی شما و انتخاب پزشک شما دارد.

امتیاز 0.00 از 0 رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

پشتیبانی آنلاین

به وطن دراگ خوش آمدید برای ارتباط با ما روی پشتیبانی کلیک کنید.

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟