آنچه باید درباره نیازهای عاطفی مردان در یک رابطه بدانیم؟

آنچه باید درباره نیازهای عاطفی مردان در یک رابطه بدانیم؟

 ازدواج تعامل دو سویه احساسات و عاطفه است که زن و مرد در این صحنه خود را می آزمایند و هنرهای خود را به نمایش می گذارند. نمایشی سرشار از نیاز، دلگرمی و احساس. در این میان زنان بسیار علاقمندند که بدانند در زندگی مشترک چه نیازهایی از مردان را باید همیشه مد نظر داشته باشند و در برآورده کردن آن ها کوشش کنند. در این نوشتار سعی داریم تا با شناسایی «نیازهای عاطفی مردان» پاسخ بسیاری از سوالات را برای خوانندگان بیان کنیم.برای برآورده کردن نیازهای عاطفی مردان باید شاخصه هایی که در عواطف آن ها ریشه‌های عمیقی دارد شناسایی و آنها را تقویت کنیم. در ادامه به ۵ نیاز مهم عاطفی در مردان اشاره می کنیم.

تشویق:

مردان شاید در ظاهر بسیار خود را قوی و محکم نشان دهند، ولی پشت این روحیه به ظاهر خشن، فردی احساسی قرار دارد که منتظر توجه و تشویق دیگران است. آرزوی هر مردی است که بتواند با زنی ازدواج کند که به او احساس امنیت دهد و او را از ناامنی‌های درونی اش رهایی بخشد. مردان همیشه در درون خود حس نگرانی خاصی دارند که می ترسند هر لحظه آینه قدرت و اقتدار و شجاعتشان شکسته شود. پس مردان تشنه دوست داشته شدن و تشویق هستند. مردان دوست دارند که همسر مورد علاقه شان آنها را همانطور که هستند بپذیرد و تشویق کند. البته این سیاست خاص زنان است که اگر ناملایمتی و مشکلی در روحیه و اخلاق مرد نهفته است با تشویق‌های مناسب و به جا به تصفیه اخلاقی مرد بپردازد. پس تشویق حتی می تواند اصلاح گر هم باشد . البته در صورتی که هوشمندانه و به جا استفاده شود.

همیشه به یاد داشته باشید که شما می توانید در هنگام مشکلات روزمره  مقاومت و ایستادگی مرد مورد علاقه تان را با تشویق چندین برابر کنید و جاودانه آن را در وجودش زنده نگه دارید.

 قدردانی و تحسین:

 

قدردانی و تحسین یکی از نیازهای عاطفی مرد است
قدردانی و تحسین یکی از نیازهای عاطفی مرد است

در یک رابطه طولانی مدت، قدردانی و تحسین یکی از نیازهای عاطفی مردان است که زن باید نسبت به آن حساس باشد. معمولاً وقتی زن از صمیم قلب مرد را تحسین می کند، مرد حس خوشایندی داشته و خوشحال می‌شود. مردان نیاز به تحسین و قدردانی دارند و این نیاز همان دیده شدن و مهم بودن در زندگی مشترک است.

برای اینکه مرد خود را تحسین کنید، ابتدا باید بفهمید که او چه تصویری از خودش در ذهن دارد؟ بنابراین ممکن است ابتدا از خود بپرسید که او چگونه خودش را می بیند؟ شما در این لحظه باید جای او بنشینید و تصمیم بگیرید که کدام صفت شخصیتی او برایش مهم و زیباترین بعد شخصیتی اوست؟ و به نظر او بزرگترین قدرتش چیست؟ در کل مرد شما با برجسته کردن و تحسین چه چیزی احساس خوشایند و خوشحالی بیشتری پیدا می کند؟

این را فراموش نکنید وقتی او را از ته قلب خود تحسین می کنید، مرد شما نه تنها سخنان تان را می شنود، بلکه آنها را احساس و با قلبش لمس می کند. یافتن کلمات برای ابراز قدردانی و تحسین نسبت به او کار سختی نیست و فقط به این بستگی دارد که آیا شما مایل به انجام آن هستید یا خیر؟ نکته مهم اینکه قدردانی و تحسین شما نوعی سرمایه گذاری عشق در قلب اوست که به زودی و در کوتاه‌ترین زمان بازخورد آن را در علاقمندی و عشق او به خود خواهید یافت.

 ارتباط جنسی:

به طور کلی، رابطه جنسی با نیازهای عاطفی مردان ارتباط تنگاتنگی دارد. بسیاری از مردان در یک رابطه طولانی مدت و بدون رابطه جنسی احساس خوشایندی ندارند؛ زیرا حس می کنند زنان مایل نیستند با آنها رابطه جنسی داشته باشند. مردان عموما در زندگی زناشویی از طریق رابطه جنسی، بهتر ارتباط عاطفی پیدا می کنند، اما زنان از طریق کلام بهتر ارتباط می گیرند. البته منظور این  نیست که مردان باید هر روز رابطه جنسی داشته باشند. شاید یک مرد رابطه جنسی را فقط به خاطر دیدن اینکه آیا زن وی هنوز از نظر جنسی در دسترس او هست یا نه؟، شروع کند. به عنوان مثال: تمایل به عمیق بوسیدن و در آغوش گرفتن او.

باز هم توجه داشته باشید که نیاز جنسی مردان به عنوان یک نیاز عاطفی یک مرد تلقی می‌شود، نه نیاز جسمی او. چرا که تمایلات جنسی فقط یک نیاز جسمی نیست؛ مردان تا حد زیادی محبت را از طریق رابطه جنسی تجربه می کنند.

تکیه گاه بودن:

مردان دوست دارند احساس کنند که به عنوان تکیه گاه مورد نیاز زنان هستند. درست است که در جامعه کنونی زنان نسبت به گذشته خودکفا و مستقل تر شده اند، ولی برای برقراری رابطه طولانی مدت و ازدواج ، احساس نیاز عاطفی به وجود مرد کاملا اجتناب ناپذیر است . این یک حالت غریزی در مرد است که به زن خود کمک کند و دوست دارد که زن او را به عنوان یک قهرمان در زندگی ببیند.

 احترام:

 

احترام مهمترین نیاز یک مرد در بین دیگر نیازهای عاطفی اوست
احترام مهمترین نیاز یک مرد در بین دیگر نیازهای عاطفی اوست

احترام در تمام روابط زناشویی گستردگی دارد. شاید بتوان گفت که احترام مهمترین نیاز مردان در بین دیگر نیازهای عاطفی اوست. در یک ازدواج طولانی مدت، زنان بیشتر تشنه عشق و مردان بیشتر نیازمند احترام هستند. یک مرد دوست دارد که همسرش او را با تمام توانمندیهای شخصیتی اش درک نموده و به تمام این استعدادها احترام گذارد. البته بسیاری از زنان می دانند که باید به مردانشان احترام گذارند، ولی ابزار و نحوه ارائه آن را نمی دانند. برخی از دلایلی که می توانید برای احترام به همسر خود مد نظر داشته باشید در زیر گفته شده :

حامی مالی و احساسی خانواده شما هستند.

تمام تلاشش را می‌کند تا خانواده‌اش شاد و راضی باشند.

الگوی فرزندان‌تان است.

بی‌قید و شرط دوست‌تان دارد و در هر شرایطی کنار شماست.

به شما اطمینان دارد و هر مشکلی برایش پیش بیاید با شما مطرح می‌کند.

احترام شما، خصوصیات او را به عنوان یک شوهر و یک پدر برای بچه‌ها تثبیت می‌کند.

احترام شما به او انگیزه می‌دهد تا شما را بیشتر و بیشتر دوست بدارد

چگونه احترام‌ بگذاریم؟

بعضی از ابزارهای عملی نشان دادن احترام شامل موارد زیر است:

از او همفکری بخواهید، الویت‌هایش را به خاطر بسپارید، تحسینش کنید، به کار و حرفه‌اش توجه نشان دهید، نسبت به ایده‌های او ذهن باز داشته باشید، تحسین ‌تان را به زبان بیاورید، اهدافش را پشتیبانی کنید، اگر اشتباهی کردید از او عذرخواهی کنید، به حرف های او گوش دهید، جلوی دیگران از او ایراد نگیرید، توقع نداشته باشید کامل و بی‌عیب باشد، پیش از حرف زدن فکر کنید، پیش بچه‌ها از پدرشان بدگویی نکنید.

سخن آخر

یک مرد نیازهای عاطفی متنوعی دارد. مردان بسیاری از نیازهای عاطفی خود را اغلب در قلب خود مخفی نگه می دارند و امیدوارند که همسرشان بدون آنکه گفته شود به آن نیازها اطلاع یابند و برای برآورده شدنشان تلاش کنند. و هنگامی که یک زن همیشه نیازهای عاطفی مرد خود را نادیده می گیرد، مرد احساس ناخوشایندی پیدا می کند و خود را در رابطه تنها و غریبه می یابد و به تدریج افکار منفی و نگرانی‌های روحی و عاطفی به سراغش  می آید .

نکته آخر این که برای برآورده کردن بهتر نیازهای عاطفی یک مرد، فقط دانستن آن ها کافی نیست، بلکه وجود برخی مهارت ها و هنرهای عاطفی و احساسی زنانه لازم و ضروری است.

 

نوشته شده توسط : علی

امتیاز 0.00 از 0 رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

پشتیبانی آنلاین

به وطن دراگ خوش آمدید برای ارتباط با ما روی پشتیبانی کلیک کنید.

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟