چگونه یک روتین مراقبت از پوست نتیجه بخش داشته باشم؟(قسمت دوم)

چگونه یک روتین مراقبت از پوست نتیجه بخش داشته باشم

تفاوتی نمی کند که چه نوع پوستی دارید؛ یک برنامه روزانه مراقبت از پوست می تواند به شما در حفظ سلامت کلی پوست و بهبود مشکلات خاص پوستی  مانند آکنه، اسکار و لکه های تیره کمک کند. یک برنامه روزانه مراقبت از پوست دارای سه قدم اصلی است که درباره ی بخشی از آن در قسمت اول این مقاله صحبت کردیم و اما در قسمت دوم به تکمیل روتین مراقبت از پوست می پردازیم.

آنچه در قسمت اول این مقاله خواندید:

  • نکاتی که باید قبل از شروع، درباره ی مراقبت از پوست بدانیم
  • پاک کردن و شست و شو صورت
  • ایجاد تعادل و مراقبت از پوست با تونر
  • مراقبت از پوست با سرم ها
  • افزایش لطافت پوست با مرطوب کننده ها

رمزگشایی از فرمول های ضد آفتاب

همه متخصصانی که با آن ها مشورت کردیم، در یک مورد اتفاق نظر داشتند: ضد آفتاب مهمترین محصول مراقبت از پوست صورت و دست هاست و باید در روتین مراقبت از پوست شما در طول سال قرار بگیرد. استفاده روزانه و مداوم از ضد آفتاب به جلوگیری از ایجاد خطوط ریز، چین و چروک و تغییر در ظاهر منافذ در طول زمان کمک می کند. از همه مهمتر، استفاده روزانه از ضد آفتاب می تواند به جلوگیری از ایجاد برخی سرطان های پوست کمک کند. متخصصان توصیه می کنند روزانه از یک ضد آفتاب با حداقل ۳۰ SPF استفاده کنید.

انواع ضد آفتاب برای مراقبت از پوست

 

انواع ضد آفتاب برای مراقبت از پوست
انواع ضد آفتاب برای مراقبت از پوست

بحث در مورد بهترین و ایمن ترین ضد آفتاب ها برای پوست شما بسیار گسترده است اما در این مقاله به معرفی دو نوع ضد آفتاب که دارای مواد تشکیل دهنده متفاوتی هستند، می پردازیم:

  1. ضد آفتاب های دارای مواد شیمیایی مانند اکسی بنزون ​​و اوکتینوکسات که برای خنثی کردن آسیب های ناشی از اشعه ماورا بنفش به پوست شما، مناسب هستند.

نکات مثبت:

  • سبک
  • قابل استفاده آسان
  • شفاف بر روی پوست

نکات منفی:

  • در افرادی که پوست حساس دارند می تواند باعث تحریک و ایجاد واکنش شود.
  • برخی از مواد تشکیل دهنده مانند اکسی بنزون​، ممکن است که به بعضی از پوست ها آسیب برسانند.
  1. کرم های ضد آفتاب دارای مواد معدنی مانند دی اکسید تیتانیوم و اکسید روی که می توانند باعث انحراف یا جلوگیری از ورود اشعه ماورا بنفش به بدن شوند.

نکات مثبت:

  • خطر تحریک پوست یا ایجاد مشکلات پوستی در این محصول، بسیار کم است.

نکات منفی:

  • اغلب رنگ سفید یا مایل به خاکستری روی پوست بجا می گذارد، به ویژه در پوست هایی که رنگ پوست تیره تر است.

معمولاً استفاده از ضد آفتاب هایی که حاوی ترکیبی از مواد تشکیل دهنده گفته شده باشند، بسیار مناسب هستند. این محصولات در جلوگیری از اشعه ماورا بنفش، عملکرد بالایی دارند.

روش استفاده از ضد آفتاب

این قانون را در نظر داشته باشید: ۳۰ دقیقه قبل از قرار گرفتن در معرض آفتاب، ضد آفتاب بزنید و حداقل هر دو ساعت یک بار آن را تمدید کنید. ضد آفتاب های شیمیایی باید مستقیماً برروی پوست تمیز استفاده شوند، در حالی که می توان ضد آفتاب های دارای مواد معدنی را در آخرین مرحله از روتین مراقبت از پوست قرار داد اما قبل از استفاده از لوازم آرایش. حدودا دو قاشق غذاخوری ضد آفتاب برای پوشاندن صورت و نواحی از بدن که در معرض آفتاب قرار دارند، مناسب است.

برای خرید انواع ضد آفتاب برروی لینک کلیک کنید.

آیا می توانید بدون کرم دور چشم زنده بمانید؟

قطعا پاسخ این سوال مثبته اما، اگر نگرانی خاصی مانند خشکی یا پف کردگی زیر چشم دارید، ممکن است بخواهید یکی از انواع کرم های دور چشم را امتحان کنید. پوست اطراف چشم کاملاً نازک و ظریف است و نسبت به سایر نواحی واکنش بیشتری به مواد تحریک کننده نشان می دهد. بنابراین، متخصصان پوست معمولاً کرم دور چشمی را توصیه می کنند که دارای غلظت مناسبی از مواد فعال هستند.

انواع کرم دور چشم برای مراقبت از پوست

  • برای کیسه های زیر چشم و التهاب، کرم های دور چشم دارای کافئین، پپتیدها و اسید هیالورونیک می تواند تسکین دهنده باشد.
  • برای از بین بردن تیرگی های زیر چشم به دنبال کرم هایی باشید که حاوی مواد روشن کننده مانند ویتامین C ، اسید کوجیک و نیاسینامید باشد.
  • از مصرف کرم های دور چشم که حاوی، رتینول های قوی هستند و می توانند باعث ایجاد گزش و قرمزی شوند، خودداری کنید.

کرم شب یا کرم روز؛ مسئله این است!

کرم هایی که در طول روز مصرف می کنید به مراقبت از پوست در برابر آسیب های محیطی که هنگام خروج از منزل با آن ها روبرو می شوید،کمک می کنند. بسیاری از آن ها حاوی آنتی اکسیدان هستند تا از پوست در برابر رادیکال های آزاد مبتنی بر آلودگی و اشعه ماورا بنفش خورشید محافظت کند. این کرم ها معمولاً ساختار سبکی دارند.

از طرف دیگر، کرم های شب معمولا حاوی موادی مانند رتینول هستند که به لایه برداری پوست، از بین بردن لکه ها و جبران آسیب های پوستی کمک می کنند.  کرم های شب همچنین با بافت غنی و غلیظی که دارند، باعث می شوند سطح رطوبت پوست، که به طور طبیعی در هنگام شب کاهش یافته، جبران شود.

 

آیا ماسک های صورت ارزش این همه تبلیغات را دارند؟

 

ماسک ها مانند یک تقویت کننده عمل می کنند
ماسک ها مانند یک تقویت کننده عمل می کنند

ماسک های صورت اخیراً بسیار محبوب شده اند و انواع مختلفی از آن در بازار موجود می باشد. این محصولات درمان های بسیار متمرکز برای پرداختن به مسائل خاص را ارائه می دهند اما برخلاف تونر یا سرم، به جذب موثرتر مواد کمک می کنند. ماسک ها مانند یک تقویت کننده عمل می کنند. لازم نیستند اما مفیدند.

دسته بندی انواع ماسک با توجه به عملکردشان

ماسک های ورقه ای: این محصولات در درجه اول آبرسان هستند. این ماسک ها مانع ورود هوا به پوست می شوند که این ویژگی به جذب بهتر مواد مغذی در مدت زمان کوتاهی کمک می کند. ما توصیه می کنیم این محصولات را در یخچال نگه دارید تا از مزایای ضد التهاب آن ها نیز برخوردار شوید.

ماسک های خواب یا ماسک های شبانه: این ماسک ها دارای بافت ضخیم تری هستند و به جذب رطوبت و مواد مغذی کمک بسیاری می کنند. این محصولات برای جوانسازی پوست و پوست های خشک ایده آل هستند.

ماسک های سفالی یا گلی: این محصولات چربی پوست را جذب می کنند و می توانند خاصیت لایه برداری ملایمی داشته باشند، بنابراین برای پوست های چرب بسیار مناسب هستند. اگرچه لازم نیست آن را روی تمام صورت خود قرار دهید. فقط می توانید بخش های چرب پوست را هدف قرار دهید. در واقع می توانید از ماسک خاک رس در ناحیه تی زون صورت استفاده کنید و یک محصول مرطوب کننده را در بخش های دیگر صورت به کار ببرید.

روش استفاده از ماسک برای مراقبت از پوست

ماسک ها را بعد از سرم اما قبل از مرطوب کننده بزنید، به غیر از ماسک های شبانه. این محصولات می توانند جایگزین مرطوب کننده شبانه شما باشند. مانند هر محصولی که در روتین مراقبت از پوست خود استفاده می کنید، از ماسک ها نیز نباید خیلی زیاد ​​استفاده کنید. برای جلوگیری از هرگونه تحریکی، از ماسک ها، هفته ای یک بار استفاده کنید.

برای خرید انواع ماسک صورت برروی لینک کلیک کنید.

روغن تراپی چیست؟

 

روغن تراپی ، روشی طبیعی برای مراقبت از پوست
روغن تراپی ، روشی طبیعی برای مراقبت از پوست

اخیراً روغن تراپی به عنوان روشی طبیعی برای مراقبت از پوست ، مورد استفاده قرار می گیرد. روغن های گیاهی صورت که حاوی عصاره های تازه گیاهان هستند این روزها در بازار عرضه می شوند. متخصصان اغلب توصیه می کنند هنگام استفاده، احتیاط کنید زیرا روغن های قوی یا دارای عطر، احتمال تحریک پوست را افزایش می دهند.

معرفی روغن های گیاهی و کاربرد آن ها برای مراقبت از پوست

روغن ماراکوجا: به آبرسانی پوست کمک می کند، بدون آن که اثری از چربی برروی پوست به جا بگذارند.

روغن زیتون: پوست را روشن و صاف می کند.

روغن مارولا: باکتری ها را از بین می برد و پوست مستعد آکنه را تسکین می دهد.

روغن گل محمدی: پوست قرمز و ملتهب را آرام کرده و علائم روزاسه را تسکین می دهد.

نحوه و زمان استفاده از روغن های گیاهی

بیشتر روغن های صورت را می توان دو بار در روز، صبح و شب استفاده کرد. این محصولات باید بعد از سرم و ژل صورت و اما قبل از کرم ها و لوسیون ها استفاده شوند. به اندازه یک سکه از این روغن را بین کف دست خود پخش کنید و ابتدا روغن را به نواحی خارجی صورت بزنید و سپس به سمت مرکز، اطراف چشم، بینی و لب های خود بروید.

وقتی پوست من تحریک می شود چه کاری می توانم انجام دهم؟

بسیاری از اوقات تحریکات پوستی، از آکنه گرفته تا اگزما می تواند بسیار آزاردهنده باشد. متأسفانه، بسیاری از کارهایی که ما برای مراقبت از صورت خود انجام می دهیم می تواند باعث تحریک پوست شود به عنوان مثال استفاده بیش از حد از مواد پاک کننده پوست و لایه بردارها.

چند روش برای درمان تحریکات پوستی

  • برای کاهش دمای داخلی بدن که باعث آرامش پوست می شود، از آب سرد برروی نقاط دارای نبض خود مانند مچ دست استفاده کنید.
  • برای خلاص شدن از شر التهاب، ماسک بلغور جو دوسر را امتحان کنید. جو دو سر خشک را با چند قاشق آب مخلوط کنید. این خمیر را روی پوست خود پخش کنید و بگذارید تا نیمه خشک شود و سپس آن را بشویید.
  • چای سبز خنک شده را برروی صوت خود اسپری کنید. پلی فنل موجود در چای سبز دارای اثر تسکین دهنده فوری می باشد.
  • طب سوزنی را برای بهبود گردش خون، هضم و تقویت سیستم ایمنی بدن امتحان کنید. تمام موارد گفته شده به حفظ سلامت پوست کمک زیادی می کند.

برای مراقبت از پوست خود، خوب زندگی کنید

استرس بیشترین تاثیر را روی پوست شما دارد. زیرا مقادیر بالای کورتیزول (هورمون استرس) می تواند پوست شما را ضعیف کند، باعث ایجاد آکنه شود و حتی چین و چروک را افزایش دهد.

توصیه وطن دراگ:

  • به طور منظم ورزش کنید.
  • استراحت و خواب کافی داشته باشید.
  • مدیتیشن کنید یا راه هایی برای ایجاد احساس مثبت در خودتان پیدا کنید.

بعد از انجام این توصیه ها و پیگیری روتین مراقبت از پوستتان، نتایج به خوبی برروی پوست شما نمایان خواهد شد و شما یک پوست سالم و درخشان خواهید داشت.

با خواندن این دو مقاله نکات زیادی درباره ی روش های مراقبت از پوست آموختید اما هنوز باید یاد بگیریم تا شادابی و جوانی همیشه همراه ما باشد.

مطمئن نیستید که چگونه باید مسافت بیشتری را طی کنید؟ و چگونه پاسخ، سوال های خود را پیدا کنید؟

شما می توانید در بخش دیدگاه های این مقاله سوالات خود را از ما بپرسید. ما در هر قدم همراه شما هستیم.

نوشته شده توسط : نرگس

منبع : وب سایت The New York Times

امتیاز 0.00 از 0 رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

پشتیبانی آنلاین

به وطن دراگ خوش آمدید برای ارتباط با ما روی پشتیبانی کلیک کنید.

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟