ماسک N95 شور اند می ؛بهترین گزینه برای مقابله با کرونا

ماسک N95 شور اند می ؛بهترین گزینه برای مقابله با کرونا

این روزها مقابله با کرونا افراد زیادی را درگیر کرده و بهترین روش برای محافظت از خودمان و خانواده ها برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری، رعایت بهداشت عمومی است. یکی از راهکارهایی که برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری و نجات جان انسان ها توصیه می شود، استفاده از ماسک هنگام خروج از منزل می باشد و یکی از مناسب ترین انواع ماسک، ماسک N95 شور اند می است. در ادامه بیشتر درباره ی این ماسک ها خواهیم گفت. با ما همراه باشید.

ماسک N95 شور اند می

ماسک های N95 شور اند می از ۵ لایه تشکیل شده اند که علاوه بر فیلتراسیون ذرات، هنگام استفاده از ماسک نفس کشیدن را آسان تر می کنند.

اگر عینک می زنید احتمالا هنگام زدن ماسک بخار برروی شیشه ی عینک ظاهر می شود و این بسیار آزاردهنده است. ماسک N95 شور اند می دارای طراحی سه بعدی بوده که به درستی برروی صورت قرار می گیرد و با تنظیم گیره ی بینی این محصول، می توانید از ایجاد بخار برروی شیشه ی عینک جلوگیری کنید.

در کنار استفاده ی روزمره از این محصول برای جلوگیری از انتقال بیماری، می توانید هنگام سوار شدن دوچرخه و موتور سیکلت نیز از این ماسک استفاده کنید.

ویژگی ماسک های N95

ویژگی ماسک های N95

ماسک های N95 دارای چند لایه بوده و به گونه ای طراحی شده اند که مانع از انتقال  ۹۰% ذرات ۰/۱ میکرون به داخل سیستم تنفسی می شوند. نفس کشیدن در این ماسک ها ساده تر و آسان تر از انواع دیگر ماسک بوده. هنگام استفاده از آن ها کمتر احساس خفگی می کنید و این ماسک ها برای استفاده ی روزانه شما طراحی شده اند.

آیا ماسک N95 شور اند می قابل استفاده ی مجدد هست؟

اگرچه تمام ماسک های N95 را می توان چندین بار استفاده کرد اما این ماسک ها هم طول عمر مشخصی دارند و بعد از مدتی فیلتر این ماسک ها رسوب گرفته و کارایی آن ها در جلوگیری از ورود ذرات کاهش می یابد.

ماسک های تنفسی تا چه اندازه موثر هستند؟

میزان کارایی انواع ماسک از جمله ماسک های تنفسی، ماسک های جراحی، ماسک های چند لایه و… در درجه اول به این بستگی دارد که آیا به درستی برروی صورت قرار گرفته اند یا نه. ماسک N95 شور اند می داری یک گیره ی بینی بوده که اجازه می دهد ماسک را بر روی صورت جابه جا و تنظیم کنید و مانع از ورود ذرات فیلتر نشده به سیستم تنفسی می شود.

تمیز بودن فیلتر ماسک نیز در اثربخشی آن تاثیر زیادی دارد. بنابراین به زمان تعویض ماسک و فیلتر آن توجه زیادی داشته باشید.

آیا ماسک های N95 قابل شست و شو هستند؟

قابلیت شست و شو ماسک های N95 در درجه اول به نوع طراحی آن ها بستگی دارد. ماسک های N 95 شور اند می در صورت شست و شو قابلیت خود را برای فیلتر کردن ذرات از دست می دهند اما انواع دیگر ماسک های N95 مانند ماسک های N95 سایدا به دلیل داشتن فیلتر قابل تعویض دارای قابلیت شست و شو بوده و البته فیلترهای آن تا دو هفته قابل استفاده هستند. پس حتما قبل از خرید ماسک چک کنید که آیا قابلیت شست و شو دارند یا خیر.

ماسک N95 شور اند می بخرم یا ماسک N95 سایدا؟

 

ماسک N95 شور اند می بخرم یا ماسک N95 سایدا؟

 

به طور کلی هر دو ماسک از نوع N95 هستند و به دلیل طراحی ویژه ای که دارند ضمن حفظ سلامت افراد، به راحتی و آسایش شما هنگام استفاده از ماسک کمک می کنند. اما ماسک ها سایدا علاوه بر این که ظاهری متفاوت و شیک دارند، دارای فیلتر قابل تعویض می باشند که برای استفاده ی طولانی مدت مناسب بوده و در نتیجه در کاهش هزینه های شما برای خرید ماسک موثر می باشد.

سخن آخر

استفاده از ماسک به تنهایی برای تامین سطح مناسبی از محافظت، کافی نیست و سایر اقدامات نیز باید اتخاذ شود. شست و شوی اصولی دست ها با آب و صابون یا الکل ، ضدعفونی کردن محیط و اشیا پیرامون، رعایت نظافت شخصی و رعایت فاصله های اجتماعی نیز از دیگر روش‌های مهم در جلوگیری از بیماری کرونا محسوب می شوند.

 

امتیاز 0.00 از 0 رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

پشتیبانی آنلاین

به وطن دراگ خوش آمدید برای ارتباط با ما روی پشتیبانی کلیک کنید.

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟