بایدها و نبایدهای مراقبت از پا را بدانیم

بایدها و نبایدهای مراقبت از پا را بدانید

یکی از دغدغه‌های مهم  بسیاری از افراد نحوه و چگونگی مراقبت از پا است. پاهای شما مانند دیگر اعضای بدنتان به مراقبت و توجه نیاز دارند. اما با وجود پنهان بودن آن ها در طول روز، اغلب توجه افراد به این عضو بسیار مهم کم می‌شود. اما باید همانطور که برای زیبایی پوست صورت و یا دست خود زمان صرف می‌کنید، برای پاهای خود نیز زمان صرف کنید. مراقبت صحیح از پا می‌تواند علاوه بر زیبایی، از به وجود آمدن بسیاری از بیماری‌ها و عفونت‌ها نیز جلوگیری کند. با  وب سایت وطن دراگ همراه شوید تا بیشتر درباره مراقبت از پاهای خود بدانید.

چرا باید از پاهای خود مراقبت کنیم

پاها از جمله اعضای بدن هستند که با وجود اهمیت بسیار بالا و نقش پررنگی که برای انسان ایفا می‌کنند، اغلب مورد بی‌توجهی افراد قرار می‌گیرند. احتمالاً عبارت “پاها قلب دوم انسان هستند” را شنیده‌اید. پاهای شما وظیفه تحمل وزن تمام بدن شما را بر عهده دارند. شما به کمک پاهایتان تعادل خود را حفظ می‌کنید و با آن‌ها به طور میانگین  ۱۰ هزار قدم در روز برمی‌دارید. یکی از دلایلی که ممکن است موجب بی‌توجهی افراد به این عضو مهم از بدن شود، پوشیده بودن پاها در اکثر ساعات روز است. اما اگر زمانی مجبور باشید با پاهای برهنه در جمعی حضور داشته باشید، به طور قطع بیشتر به ظاهر و سلامتی این عضو مهم اهمیت خواهید داد. روش‌های بسیاری برای مراقبت از پا وجود دارد که در ادامه به معرفی هر یک از این روش‌ها می‌پردازیم.

روش‌های مراقبت از پا

ما معمولا به سلامت و زیبایی چهره و یا دست‌ها و موهای خود اهمیت می‌دهیم. اما یکی از مهم‌ترین اعضای بدن، یعنی پاهای خود را فراموش می‌کنیم. روش‌های بسیاری برای مراقبت از پا وجود دارند. از جمله این روش‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

از کفش و جوراب مناسب استفاده کنید

از مهم‌ترین نکته‌هایی که اکثر افراد نادیده می‌گیرند،‌ خرید کفش و جوراب با کیفیت و مناسب سایز پا است. پوشیدن کفش‌های تنگ یا گشاد می‌تواند موجب بروز ناراحتی در این عضو شود. همچنین، سعی کنید ضخامت جوراب خود را متناسب با کفش خود انتخاب کنید. به طور کلی استفاده از جوراب‌های سبک و نخی بیشتر توصیه می‌شود. استفاده از جوراب‌های نخی، به پای شما اجازه تنفس می‌دهد و از بروز عفونت‌های قارچی، بدبو شدن پا، و دیگر مشکلات جلوگیری می‌کند.

از مرطوب کننده و لوسیون استفاده کنید

 

از مرطوب کننده و لوسیون استفاده کنید
از مرطوب کننده و لوسیون استفاده کنید

یکی دیگر از مهم‌ترین و ساده‌ترین نکاتی که می‌تواند به حفظ سلامت پا و پوست آن کمک کند، مرطوب کردن و استفاده از محصولات مراقبت از پا مانند کرم ترک پا است. سعی کنید همواره با استفاده از لوسیون‌های مناسب پای خود را گرم و مرطوب نگه دارید. لوسیون را در قسمت پاشنه و پنجه پا و روی پا بمالید و اجازه دهد مواد مغذی و رطوبت داخل لوسیون کاملاً جذب شوند. گرم و مرطوب نگه داشتن پاها می‌تواند بر چرخش خون و دمای عضلات تاثیر بگذارد. این کار همچنین به تقویت مقاومت پاهای شما در برابر آسیب‌ها و عفونت‌های گوناگون نیز کمک خواهد کرد.

برای مراقبت از پا، ماساژ پا را فراموش نکنید

ماساژ پا در پایان یک روز سخت کاری می‌تواند انرژی تحلیل رفته شما را بازگرداند. تنها کافیست چند دقیقه از روز را صرف ماساژ پاهای خود کنید. می‌توانید در ماساژ، از روغن‌هایی مانند روغن زیتون یا نارگیل هم استفاده کنید. سعی کنید روش صحیح ماساژ پا را یاد بگیرید، و یا از فردی متخصص در این زمینه کمک بگیرید. ماساژ پا می‌تواند به رفع خستگی، تسکین درد، و رفع کوفتگی عضلات و ماهیچه‌ها کمک کند.

استفاده طولانی مدت از لاک ممنوع است

اگر به داشتن لاک روی ناخن‌های خود عادت دارید، بهتر است مدتی را نیز به ناخن‌های پای خود استراحت دهید. استفاده طولانی مدت از لاک ناخن، به ناخن‌های شما اجازه تنفس را نخواهد داد که به مرور زمان می‌تواند موجب بروز مشکلاتی در سلامت ناخن‌های شما شود.

ناخن های پای خود را به درستی کوتاه کنید

ناخن های بلند با ایجاد امکان تجمع میکروب می‌توانند عامل بروز عفونت‌های مختلف شوند. سعی کنید هر دو هفته یک بار ناخن های خود را کوتاه کنید. داشتن ناخن‌های بلند همچنین می‌تواند زمینه را برای فرو رفتن ناخن در گوشت پا نیز فراهم کنید که می‌تواند بسیار دردناک باشد. سعی کنید ناخن‌های خود را بیش از حد نگیرید. علاوه بر این، ناخن‌هایتان را گرد نکنید و سعی کنید گوشه‌های ناخن را نگیرید تا زمینه‌ای برای فرو رفتن ناخن در گوشت پا به وجود نیاید.

ترک‌های پای خود را از بین ببرید

 

برای از بین بردن ترک پا می‌توانید از کرم پا استفاده کنید
برای از بین بردن ترک پا می‌توانید از کرم پا استفاده کنید

همانطور که گفتیم پاها در تمام طول روز تمام وزن بدن شما را تحمل می‌کنند. به همین علت لایه‌های ضخیم پوست‌های مرده روی پاشنه پا ایجاد می‌شود. اگر پاهای خود را مرطوب نگه ندارید، با ترک پا مواجه خواهید شد. اگر پاشنه‌های پاهای شما ترک دارد، بهتر است هرچه سریع‌تر برای از بین بردن ترک پا اقدام کنید. برای از بین بردن ترک پا می‌توانید از کرم پا استفاده کنید. البته کرم ‌های مختلفی برای مراقبت از پاها وجود دارند که کرم ترک پا از جمله این محصولات است.

از کرم های مراقبت از پا استفاده کنید

محصولات مختلف و متنوعی برای مراقبت از پا در بازار موجود است. از جمله این محصولات کرم پا است. کرم پا نیز انواع مختلفی دارد که می‌تواند برای مقاصد مختلف مورد استفاده قرار گیرد. از انواع کرم پا می‌توان به کرم ترک پا ، کرم مراقبت از پا، ماسک لایه بردار پا، اسکراب پا، و انواع دیگر کرم‌های مرطوب کننده و لوسیون اشاره کرد. استفاده از کرم پا می‌تواند راهی سریع و راحت برای داشتن پاهایی زیبا و سالم باشد. تنها کافیست متناسب با نیاز خود، کرمی مناسب تهیه کرده و برای حداقل یک تا دو ماه به استفاده مداوم از کرم ادامه دهید.

نتیجه گیری

همانطور که در وطن دراگ خواندید، پاها از جمله اعضای بسیار مهم بدن هستند که اغلب مورد بی توجهی قرار می‌گیرند. پاهای شما روزانه برای برداشتن حدود ۱۰ هزار قدم به شما کمک می‌کنند و تمام وزن بدن شما را نیز تحمل می‌کنند. برای مراقبت از پا می‌توان کارهای بسیاری انجام داد. از جمله این کارها می‌توان به استفاده از کرم پا، مرطوب نگه داشتن پا، ماساژ پا، گرفتن ناخن پا به اندازه کافی، استفاده از کفش و جوراب مناسب و… اشاره کرد. با مراقبت از پاهای خود می‌توانید علاوه بر افزودن به زیبایی خود، به حفظ سلامت بدن خود نیز کمک کنید.

 

نوشته شده توسط : یگانه

امتیاز 0.00 از 0 رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

پشتیبانی آنلاین

به وطن دراگ خوش آمدید برای ارتباط با ما روی پشتیبانی کلیک کنید.

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟