چگونه موهای خود را بدون نیاز به آرایشگر رنگ کنیم؟

رنگ کردن مو بدون نیاز به آرایشگر

رنگ کردن موها می تواند ظاهری کاملاً جدید به شما القا کند اما همان طور که می دانید رنگ کردن مو در سالن های زیبایی بسیار پرهزینه و وقت گیر است. ممکن است رنگ کردن مو در خانه در ابتدا کمی مشکل و آزاردهنده به نظر برسد، اما وقتی می دانید، چه کاری انجام دهید و با فوت و فن این کار آشنا باشید ، رنگ کردن مو ساده است. بعد از خواندن این مقاله در وطن دراگ می توانید به راحتی موهای خود را در خانه رنگ کنید.

رنگ مو مناسب برای هر پوست

اولین قدم برای رنگ کردن مو، انتخاب رنگی است که با پوست شما هماهنگی داشته باشد و شما را جوان تر و شاداب تر نشان دهد.

  • رنگ مو مناسب برای پوست های سفید وسرد عبارتند از: رنگ مو طلایی، کاراملی و عسلی
  • رنگ مو مناسب برای پوست های سبزه و گرم عبارتند از: رنگ های قهوه ای سرد مانند بلوطی، موچا وشکلاتی تیره
  • رنگ مو مناسب برای پوست های نسبتا گرم عبارتند از: رنگ مو قهوه ای گرم مانند قهوه ای طلایی و عسلی
  • رنگ مو مناسب برای پوست های گندمی و خنثی عبارتند از: رنگ مو قرمز گرم، نسکافه ای، دودی و رنگ موهای فانتزی

مراحل آماده سازی برای رنگ کردن مو

موهای خود را ۴۸ تا ۲۴ ساعت قبل از رنگ آمیزی بشویید. انجام این کار، روغن های طبیعی موجود در موهای شما را افزایش می دهد که به نوبه خود باعث می شود، رنگ راحت تر جذب موهای شما شود و رنگ به طور طبیعی با موهای شما مخلوط شده  و تمایل آن به ماندگاری بیشتر خواهد بود.در صورت امکان، از شستن موهای خود در روز قبل از رنگ آمیزی ، خودداری کنید.

انتخاب رنگ مو

 

انتخاب رنگ مو

 

رنگی را که واقعاً دوست دارید، انتخاب کنید اما اگر اولین بار است که موهای خود را رنگ می کنید ، بهترین کار انتخاب رنگ مویی است که دو شماره از رنگ موهای طبیعی شما روشن تر یا تیره تر باشد .

اگر برای اولین بار است که رنگی را امتحان می کنید و یا می خواهید رنگ موهای خود را تغییر دهید بهتر است، رنگ موهای موقت یا نیمه دائمی را امتحان کنید. با استفاده از یکی از این نوع رنگ ها اطمینان حاصل می کنید و اگر رنگ جدید دلخواه شما نباشد ، مدت طولانی با اشتباه خود زندگی نمی کنید. می توانید رنگ جدید را بروی یک بخش از موهای خود که کمتر دیده می شود امتحان کنید و اگر رنگ دلخواه شما بود بقیه ی قسمت های موی خود را رنگ کنید.

رنگ موقت مانند گچ و موس معمولاً بعد از ۱ تا ۲ دفعه شست و شو با شامپو از بین می روند اما رنگ های نیمه دائمی پس از ۲۰ تا ۲۶ دفعه شست و شو با  شامپو از بین می روند ولی  رنگ های دائمی، همیشگی هستند و ممکن است بعد از ۶ تا ۸ هفته کمی محو شوند، اما نیاز به رشد مو دارند.

مراقب باشید

خانه و خود را از لکه های رنگ محافظت کنید. اگر شما می خواهید فقط موهای خود را رنگ کنید و نمی خواهید که پیراهن مورد علاقه خود یا فرش خانه پر از لکه های عجیب، غریب و قرمز رنگ شود پس بهتر است هر سطحی را در اطراف خود که ممکن است رنگی شود با روزنامه بپوشانید، یک دستمال پارچه ای همراه خود داشته باشید و هنگام رنگ کردن از یک پیراهن قدیمی که به راحنی قابل تعویض باشد، استفاده کنید.ترجیحا یک پیراهن قدیمی را همیشه برای رنگ کردن مو کنار بگذارید چون تمیز کردن لکه های رنگ از روی پارچه بسیار مشکل است.

شانه زدن موها قبل از رنگ کردن مو

موهای خود را قبل از رنگ کردن شانه بزنید. اطمینان حاصل کنید که هیچ گره ای در بین موهای شما باقی نمانده است. این مرحله باعث می شود از رنگ کمتری استفاده کنید اما همچنین به شما کمک می کند تا مطمئن شوید همه ی قسمت های مو، به طور مساوی رنگ می شود.

استفاده از مرطوب کننده قبل از رنگ کردن مو

قبل از استفاده از رنگ مو ، مرز بین مو و پوست صورت ، گوش و گردن خود را با یک کرم مرطوب کننده ، وازلین یا بوم لب چرب کنید. این مرحله اختیاری است ، اما استفاده از این روش، شستشوی هرگونه رنگی را که روی پوست شما قرار می گیرد ، آسان تر می کند.

دستکش را فراموش نکنید

از دستکش استفاده کنید. می توانید از دستکش معمولی ، یک بار مصرف یا لاتکس استفاده کنید. به یاد داشته باشید هنگام رنگ کردن  مو، ضروری است که از دستکش استفاده کنید. اگر این کار را نکنید ، در نهایت دستان خود را نیز رنگ آمیزی می کنید.

وسایل مورد نیاز برای رنگ کردن مو

 

مقدار اکسیدان در رنگ مو

 

وسایلی که شما برای رنگ کردن مو لازم دارید شامل کاسه پلاستیکی مخصوص، برای مخلوط کردن رنگ و اکسیدان ، فرچه مخصوص رنگ کردن و اکسیدان می شود البته در بعضی از بسته بندی های رنگ مو، اکسیدان مخصوص آن نیز وجود دارد در غیر این صورت بهتر است اکسیدان ۲۰% را از داروخانه تهیه کنید.

مقدار اکسیدان در رنگ مو

نسبت مقدار اکسیدان در رنگ مو و طرز تهیه ی رنگ مورد نظر برروی بسته بندی آن نوشته شده اما به طور معمول باید در ترکیب اکسیدان و رنگ نسبت ۲ به ۱ رعایت شود یعنی دو برابر مقدار رنگ ، اکسیدان اضافه شود.

چگونه موهای خود را رنگ کنیم

موهای خود را با استفاده از یک شانه به چهار بخش مختلف تقسیم کنید ( مانند علامت جمع). تقسیم کردن موها به بخش های مختلف این اطمینان را به شما می دهد که موهای خود را به طور کامل رنگ کرده اید.

آموزش تقسیم بندی مو برای رنگ کردن

هر بخش از موهای خود را به ردیف های کوچکتر و در جهت خواب مو تقسیم کنید. این روش باعث می شود که کار رنگ کردن مو به صورت یکنواخت تر انجام شود. با استفاده از انتهای فرچه مو می توانید کار تقسیم کردن مو را انجام دهید و سپس با استفاده از فرچه مو رنگ را به صورت لایه به لایه برروی موهای خود قرار دهید.این که کار رنگ مو را از کدام قسمت شروع کنید بستگی دارد به این که آیا شما قبلا موهای خود را رنگ کرده اید یا نه؟

  • برای موهایی که برای اولین بار رنگ می شوند، از فاصله ۳ سانتی از ریشه شروع به رنگ کردن کنید.
  • برای موهای رنگ شده ، از فاصله ۱٫۵ سانتی از ریشه شروع به رنگ کردن کنید.
  • هرچه موهای شما ضخیم تر باشد، باید موهای خود را به بخش های کوچکتر تقسیم کنید تا رنگ بتواند موها را کاملاً اشباع کند.

رنگ مو چند دقیقه باید روی سر بماند

 

رنگ مو چند دقیقه باید روی سر بماند

 

با استفاده از یک تایمر مدت زمان لازم برای رنگ گرفتن موهای خود را تعیین کنید دستورالعمل های موجود برروی بسته بندی را دنبال کنید.معمولا زمان لازم برای رنگ گرفتن مو، بسته به نوع رنگ و ضخامت موی شما متفاوت است. می توانید بعد از نیم ساعت با پاک کردن رنگ بخش کوچکی از مو، متوجه شوید که آیا موی شما رنگ گرفته یا نه؟ اگر موهای سفید زیادی دارید ، بهتر است اجازه دهید که رنگ، مدت زمان بیشتری برروی موهای شما باقی بماند.همچنین گرم کردن موها با استفاده از سشوار زمان رنگ گرفتن مو را کوتاه تر می کند.

مرحله ی آخر؛ شستن موها

رنگ اضافی گردن و پیشانی خود را با یک حوله کاغذی یا پارچه مرطوب پاک کنید. مراقب باشید که رنگ موهای خود را پاک نکنید. در صورت تمایل می توانید کلاه حمام پلاستیکی را روی موهای خود بگذارید تا رنگ پخش نشود.

پس از قرار دادن کلاه حمام ، می توانید سر خود را در حوله بپیچید تا گرمای سر شما حفظ شود. این کار، فرآیند رنگ گرفتن مو را سرعت می بخشد.

شست و شو موهای رنگ شده

تا زمان رنگ گرفتن موها صبر کنید و سپس موهای خود را بشویید. می توانید دوش بگیرید یا از سینک ظرفشویی برای شست وشوی موهای خود استفاده کنید. برای شست و شوی رنگ از موهای خود تنها از  آب گرم استفاده کنید و ۲۴ تا ۴۸ ساعت از شامپو استفاده نکنید. موهای خود را بشویید تا آب روشن شود.

اگر آب رنگی را مشاهده می کنید ، وحشت نکنید. این کاملاً طبیعی است و به این معنی نیست که درفرآیند رنگ کردن دچار اشتباه شده اید.به خاطر داشته باشید که اگر از رنگ مو موقت استفاده کرده اید، احتمالا درهر بار شستشو مقداری از رنگ مو پاک می شود و تا زمانی که رنگ،  کاملاً از بین برود ، ادامه خواهد داشت.

سخن آخر

می توانید موهای خود را خشک کنید یا بگذارید که در هوای آزاد خشک شود. بعد از خشک شدن موهای خود ، آن را طبق معمول حالت بدهید و رنگ موهای جدید خود را مشاهده کنید! اگر از نتیجه ناراضی هستید ، ممکن است بخواهید رنگ مو خود را اصلاح کنید. ایده خوبی است که حداقل دو هفته صبر کنید و دوباره موهایتان رنگ کنید یا رنگ مو خود را تغییر دهید.

 

نوشته شده توسط : نرگس

امتیاز 0.00 از 0 رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

پشتیبانی آنلاین

به وطن دراگ خوش آمدید برای ارتباط با ما روی پشتیبانی کلیک کنید.

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟