۵ روش‌ موثر برای مراقبت از دست ها در دوران کرونا

5روش‌ موثر برای مراقبت از دست ها در دوران کرونا

چرا باید از دست‌های خود مراقبت کنیم؟ استفاده از کرم‌های مرطوب کننده چه اهمیتی دارد؟ چگونه می‌توان از پوست دست مراقبت کرد؟ این‌ها سوالاتی هستند که پاسخ آن‌ها به شما کمک می‌کنند تا بتوانید پوست دست خود را شاداب نگه دارید. همچنین در شرایطی که در اثر فعالیت‌های روزانه، پوست دست دائم در مجاورت شوینده‌های آسیب رسان و ضدعفونی کننده ها قرار دارد، مراقبت از دست ها اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. از طرفی این روزها، کرونا و راه های مقابله با کرونا یکی از موضوعاتی که افراد بسیاری را درگیر خود کرده است و می دانیم که  شست و شو و ضدعفونی کردن دست ها یکی از موثرترین روش ها در پیشگیری از کرونا می باشد که احتمالا  آسیب هایی را برای دست ها به همراه دارد.

اما نگران نباشید چرا که می‌توانید سلامت و زیبایی پوست خود را مجددا با رعایت چند نکته‌ی کوچک بدست آورید. با ما در وب سایت وطن دراگ همراه باشید تا را‌ه‌های مراقبت از دست‌ها را با هم بشناسیم و در نهایت، صاحب دست‌هایی جوان و زیبا شویم.

چرا باید از دست‌های خود مراقبت کنیم؟

 

دست‌ها بعد از چهره بیشترین عضو در معرض دید
دست‌ها بعد از چهره بیشترین عضو در معرض دید

پوست یکی از عوامل تاثیر گذار در زیبایی است. از طرفی دست‌ها و ناخن ها ، بعد از چهره بیشترین عضو در معرض دید هستند؛ به همین دلیل مراقبت از  ناخن ها و دست ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. اما خیلی از افراد به سلامت پوست دست و زیبایی آن توجهی نمی‌کنند و با عدم رعایت مراقبت‌های لازم باعث پیری زودرس و از بین رفتن لطافت و زیبایی آن ها می شوند. پوست دست بسیار نازک و حساس است و به همین دلیل نشانه‌های پیری را زودتر از چهره در چشم بیننده منعکس می‌کند. طبیعتا حفظ زیبایی دست‌ها برای خانم‌ها اهمیت بیشتری دارد؛ اما بسیاری از خانم‌ها به دلیل نوع شغلی که دارند و یا فعالیت‌هایی که در طول روز در منزل انجام می‌دهند، بیشتر در معرض آسیب قرار می‌گیرند.

فعالیت‌هایی مثل باغبانی، سفالگری، کار با چسب، چوب و یا حتی استفاده‌ی مداوم از شوینده‌ها و مواد بهداشتی حاوی الکل، در طولانی مدت و بدون مراقبت‌های لازم باعث از بین رفتن جوانی پوست می‌شوند. پس اگر شما هم شغلی مشابه به این موارد دارید که دست‌هایتان به هنگام کار، بیشتر از حد معمول در معرض خطر هستند نیازمند به رعایت نکاتی برای مراقبت از دست هایتان هستید. دست‌ها در گذر زمان و در مواجهه با عوامل آسیب‌زا دچار چروک، لک افتادگی و خشکی می‌شوند؛ اما می‌توان از نظرات متخصصان در این زمینه استفاده کرد و شادابی پوست را حفظ نمود. در ادامه با چند راهکار مهم برای مراقبت از پوست دست، با شما خواهیم بود.

۵ روش‌ برای مراقبت از دست ها

شاید مراقبت از دست ها کار چندان سختی نباشد؛ اما هرگز فراموش نکنید که  پوست تا چه اندازه حساس و لطیف است. به همین خاطر برای شستشو و مرطوب نگه داشتن آن باید از محصولات بهداشتی مناسب استفاده کنید تا به نتیجه‌ی دلخواهتان که داشتن دستانی زیبا و لطیف است، برسید. فراموش نکنید که باید تا حد امکان از دست‌هایتان در برابر مواد و عواملی مانند خورشید، شوینده‌ها، آب و … که برای پوست مضر هستند، محافظت کنید. ما در این قسمت، قصد داریم راهکارهای مراقبت از دست ها را با شما در میان بگذاریم.

از صابون‌های مرطوب کننده استفاده کنید

یکی از نکات قابل توجه در شستشوی دست‌ها این است که استفاده مداوم از صابون‌های ضد باکتری در کنار تمامی محاسنی که دارد، باعث خشکی پوست دست می‌شود. به همین منظور، توصیه‌ی ما به شما این است که هنگام خرید شوینده دقت داشته باشید که صابون شستشو حاوی مواد مرطوب کننده مانند: روغن آرگان و آلوئه‌ورا باشد تا چربی طبیعی پوست دستتان حفظ شود. همچنین توجه داشته باشید که شستن دست‌ها با آب داغ موجب خشکی می‌شود؛ به همین منظور بهتر است دمای آب را به هنگام شستشو ولرم نگه دارید.

پوست دست‌ها را پاکسازی کنید

یکی از عواملی که به شما در مراقبت از دست ها کمک می‌کند، استفاده‌ از اسکراب دست است. سعی کنید هفته‌ای یک بار از اسکراب‌ استفاده نمایید تا پوست‌ مرده و خشک را از دست‌هایتان جدا کنید. طریقه‌ی استفاده از اسکراب دست هم به این‌ گونه است که باید اول دست‌هایتان را با صابون به خوبی بشویید سپس کمی از اسکراب را روی دست‌هایتان بریزید و بعد آن را به صورت دایره‌ای شکل بر روی پوست خود ماساژ دهید؛ در انتها دست‌ها را با آب ولرم شستشو دهید.

برای مراقبت از دست ها از کرم مرطوب کننده استفاده کنید

 

.برای مراقبت از دست ها از کرم مرطوب کننده استفاده کنید
برای مراقبت از دست ها از کرم مرطوب کننده استفاده کنید

برای داشتن دست‌هایی نرم، باید حتما در طول روز از کرم‌های مرطوب کننده‌ی پوست استفاده کنید. دقت کنید موادی که حاوی گلیسیرین و روغن‌های طبیعی هستند، می‌توانند پوست دست را نرم و لطیف کنند. میزان استفاده از مرطوب کننده بستگی به میزان خشکی پوست شما دارد؛ اما به طور کلی بعد از شستن دست‌ها، بهتر است از کرم‌های مرطوب کننده استفاده کنید. گاهی چرب بودن پوست باعث ناراحتی شما می‌شود؛ در این صورت می‌توانید از کرم‌های مرطوب کننده ای استفاده کنید که جذب بالایی دارند و چربی کمتری بر روی پوست باقی می‌گذارند.

کرم ضد آفتاب را فراموش نکنید

می‌توان یکی از عوامل آسیب‌رسان پوست را نور خورشید دانست. اشعه‌ی خورشید تاثیرات مضری بر روی پوست دست می‌گذارد که باعث ایجاد حساسیت‌های پوستی، لک‌های تیره، چروکیدگی و … می‌شود. به همین منظور و برای مراقبت از دست ها ، باید هنگام مواجهه‌ی پوست دست با خورشید، از کرم‌های ضد آفتاب با spfهای ۳۰ و یا بالاتر استفاده کنید. برای سهولت کار و یا صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌توانید از کرم‌های ضد آفتابی که خاصیت مرطوب کنندگی دارند استفاده نمایید.

استفاده از دستکش برای مراقبت از دست ها

آخرین نکته از لیست مراقبت‌های پوست دست این است که، سعی کنید تا حد امکان برای انجام کارهایی که برای سلامت پوست دست مضر هستند از دستکش استفاده کنید. دقت داشته باشید که به هنگام کار با آب، خاک و یا ابزارآلات سنگین، می‌توانید از دستکش‌های مرتبط با آن استفاده کنید تا هم دست‌ها در مقابل تهدیدهای احتمالی کمترین آسیب را ببینند و هم لطافت پوست دستتان از بین نرود. همچنین در دوران کرونا با استفاده از دستکش های یک بار مصرف می توانید دست های خود را از آلودگی حفظ و از ابتلا به کرونا پیشگیری کنید.

نتیجه‌گیری

پوست دست یکی از عوامل مهم تاثیر گذار در زیبایی است؛ اما در طول روز ممکن است در مجاورت عوامل خارجی بسیار گوناگونی مانند شست و شوی مداوم و استفاده از مواد ضدعفونی کننده قرار بگیرد که در نهایت موجب پیری و از بین رفتن زیبایی پوست بشوند. ما در این مقاله از وب سایت وطن دراگ به اهمیت سلامت و زیبایی دست و ناخن و همچنین بیان راهکارهایی برای مراقبت از دست ها پرداختیم و با ارائه‌ی چند پیشنهاد مانند استفاده از صابون‌های مرطوب کننده، اسکراب دست، کرم‌های مرطوب کننده و … به شما کمک می‌کنیم تا دست‌هایی زیبا و لطیف داشته باشید.

 

 

نوشته شده توسط : یگانه

امتیاز 0.00 از 0 رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

پشتیبانی آنلاین

به وطن دراگ خوش آمدید برای ارتباط با ما روی پشتیبانی کلیک کنید.

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟