بایدها و نبایدها دکوراسیون و تزیین اتاق نوزاد

بایدها و نبایدها دکوراسیون و تزیین اتاق نوزاد

تزیین اتاق نوزاد ، یکی از دلنشین‌ترین، حساس‌ترین و اثرگذارترین مراحل مادر و پدر شدن است. در این بحث گسترده، از استفاده درست و روانشناسانه رنگ‌ها گرفته تا امن بودن تمام نقاط اتاق برای کودکتان، همه باید تک تک سنجیده شوند. اما در این یادداشت، تصمیم داریم چگونگی این کار را به طور کاملا خلاصه، در قالب ۵ قانون ساده و کاربردی برایتان شرح دهیم.

قانون اول: از بهم‌ریختگی اتاق نوزاد تان پرهیز کنید!

اتاق نوزاد در وهله اول باید کاملا خالی از هرگونه وسایل اضافی باشد. نیمه شب که می‌روید به نوزادتان سر بزنید و کمی او را در بغل راه ببرید، یک صندلی کوچک یا یک وسیله ممکن است، زیر پایتان بیاید و باعث پیشامدهای خطرناک شود.

قانون دوم: کمد و قفسه‌ها را طوری بچینید که هر آنچه نیاز دارید در دسترس‌تان باشد!

هرقدر هم اتاق نوزادتان ابعاد کوچکی داشته باشد، باز باید تناسب فاصله بین کمد و تخت را در نظر بگیرید. تصور کنید می‌خواهید پوشک بچه را عوض کنید اما دستمال مرطوب، در طرف دیگر اتاق، روی قفسه است! یا می‌خواهید لباس نوزاد را بپوشانید و مجبور می‌شوید چندبار تا کمد بروید و برگردید. شاید بهتر باشد، همه چیز دقیقا در دسترس شما قرار بگیرد.

قانون سوم: هر چیزی قابل شست‌وشو باشد بهتر است!

دکوراسیون اتاق نوزاد

 

نوزاد است دیگر، هر لحظه ممکن است اتفاقی غیرمنتظره را رقم بزند و با لبخند به شما نگاه کند. آن ‌وقت اگر از کاغذ دیواری قابل شست‌وشو برای تزیین اتاق نوزاد استفاده نکرده باشید، عصبانی می شوید. بهتر است هر ماده و پارچه‌ای که برای ست خواب و وسایل اتاق نوزادتان انتخاب می‌کنید از این قانون مهم تبعیت کند. جدا از راحتی کار، سطح بهداشت و تمیزی اتاق بالاتر خواهد رفت.

نکته تکمیلی مرتبط این که: اگرچه دکوراسیون و تزیین اتاق نوزاد با رنگ روشن همیشه در ابتدا، جذاب به نظر می‌رسد، اما وقتی چند ماه بگذرد و از حالت اولیه خارج شود، کاملا پشیمان خواهید شد! و با خود می‌گویید ای کاش به جای سفید، یک خاکستری ملایم، انتخاب کرده بودم.

قانون چهارم: از تاریکی نترسید!

نوزادتان به صورت طبیعی با تاریکی مطلق به خواب خواهد رفت، اگر از همان ابتدا به وجود نورهای موضعیِ بی‌فایده عادتش ندهید. یک لامپ کوچک کافی است که وقتی به اتاقش می‌روید، بتوانید کارهایش را انجام دهید. حتی برای پنجره اتاقش یک پرده نسبتا ضخیم در نظر بگیرید که نورهای بیرون از اتاق، در ساعت خواب، مزاحم او نباشند.

قانون پنجم: باور کنید تخت کوچک نوزاد همان تخت نوزاد است!

برخی مادر و پدرها اصرار دارند از همان اول یک تخت نوزاد با ابعاد بزرگ بخرند. در صورتی که تخت کوچک هم همان کارایی را برای نوزادتان دارد. این موضوع درباره تمامی وسایل اتاق نوزاد صدق می‌کند. این در حالی است که وسایل کوچک‌تر، کمک می‌کند که اتاق چیدمانی خلوت‌تر داشته باشد و دیرتر شلوغ بشود.

 نتیجه نهایی برای تزیین اتاق نوزاد

پنج قانون بالا، اصول پایه‌ای چیدمان و تزیین اتاق نوزاد را برایتان به طور مختصر بازگو می کند. مباحث تکمیلی مانند انتخاب رنگ و تاثیراتی که رنگ در تزیین اتاق کودک ایجاد می‌کند؛ چگونگی تنظیم درجه حرارت و تهویه سالم اتاق نوزاد می‌تواند، در درجه بعدی مطرح شود.

 

 

نوشته شده توسط : زهرا

امتیاز 0.00 از 0 رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

پشتیبانی آنلاین

به وطن دراگ خوش آمدید برای ارتباط با ما روی پشتیبانی کلیک کنید.

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟