آیا پاک کننده آرایش چشم باعث پیری و چروک چشم می‌شود ؟

آیا پاک کننده آرایش چشم باعث پیری و چروک چشم می‌شود

پاک کردن آرایش صورت چه اهمیتی دارد؟ آیا پاک کننده آرایش چشم باعث پیری و چروک چشم می‌شود؟ چگونه از محلول‌های پاک کننده چشم استفاده کنیم؟ پاک نکردن آرایش پوست باعث می‌شود که منافذ پوستی در گذر زمان مسدود شده و در نتیجه پوست دچار پیری، چین و چروک بیشتر شود. پوست اطراف چشم به دلیل لطافت، نازکی و حساسیت بیشتر نیازمند مراقبت بیشتری نیز می‌باشد. در ادامه با ما در وطن دارو همراه باشید تا راهکار‌های حفظ شادابی پوست را با هم بررسی کنیم.

 از پاک کردن آرایش خود غافل نشوید

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که اهمیتی به پاک کردن آرایش خود قبل از خواب نمی‌دهید و یا فراموش می‌کنید که صورت خود را از مواد آرایشی پاک کنید، بدانید که تنها نیستید و اکثر خانم ها در سراسر دنیا شب را بدون پاک کردن آرایش به صبح می‌رسانند. اما فراموش نکنید که این کار باعث آسیب رساندن به پوست و مسدود شدن منافذ پوستی می‌شود. امروزه حتی با استفاده از نسل جدید لوازم آرایش که با هدف سازگاری بیشتر با پوست تولید شده‌اند، همچنان امکان بسته شدن منافذ پوست وجود دارد.

با مسدود شدن منافذ پوستی، سطح پوست بیشتر از قبل مستعد جوش و آکنه‌های پوستی خواهد شد. علاوه بر این موضوع پاک نکردن آرایش صورت در گذر زمان باعث می‌شود تا پوست لطافت و شفافیت خود را از دست بدهد. به همین دلیل پاک کردن آرایش صورت و همچنین استفاده از پاک کننده آرایش چشم مناسب، در سلامت پوست و حفظ زیبایی اهمیت بسیار  زیادی دارد. سعی کنید هرروز قبل از رفتن به رختخواب چند دقیقه‌ای را به پاک کردن آرایش خود اختصاص دهید تا پوست امکان تنفس داشته باشد و بتواند خود را بازسازی کند.

بدن ما به هنگام خواب به طور خودکار مشغول به دفع سموم از طریق منافذ پوست به بیرون می‌شود و در صورتی که آرایش بر روی صورت باقیمانده باشد پوست این امکان را از دست می‌دهد و فرآیند سم زدایی دچار اختلال می‌شود. همچنین با پاک نکردن آرایش بر روی پوست امکان خشک شدن پوست بالا‌تر خواهد رفت. اغلب محصولات آرایشی (خصوصا محصولاتی که بر پایه‌ی روغن هستند) به دلیل ساختاری که دارند پوست را خشک می‌کنند. پس ما به شما توصیه می‌کنیم که بعد از پاک کردن آرایش از کرم‌های مرطوب کننده استفاده کنید.

اهمیت پاک کننده آرایش چشم

 

اهمیت پاک کننده آرایش چشم

 

تا اینجا در مورد اهمیت کلی پاک کردن آرایش از سطح پوست صحبت کردیم. اما چشم به عنوان یکی از مهم‌ترین ارکان چهره نیازمند توجه و مراقبت بیشتر و خاص‌تری است و باید به سلامت و زیبایی آن توجه بیشتری داشت. همچنین پاک نکردن آرایش چشم در طول شب باعث پف کردن چشم ها می‌شود که مطمئنا این اتفاق برای هیچ فردی خوشایند نیست و این نکته را به خاطر داشته باشید که پف چشم در گذر زمان باعث پیری زودرس و چین و چروک پوست می‌شود.

از طرفی به دلیل حساسیت چشم و آسیب پذیری زیاد آن باید دقت داشته باشید که از محصولات پاک کننده آرایش چشم استاندارد استفاده کنید. پوست اطراف چشم بسیار حساس‌تر و نازک‌تر از نواحی دیگر است؛ پس برای محافظت از آن بهتر است مراقبت بیشتری انجام دهید و با توجه به تنوع محصولات آرایشی موجود در بازار حین خرید یک پاک کننده، دقت بیشتری به خرج دهید. ضرورتی ندارد که حتما محلول‌های پاک کننده آرایشی را از بازار تهیه کنید، می‌توانید بر اساس فرمول‌های ساده‌ برای خودتان یک پاک کننده آرایش دستی بسازید. اما در صورتی که قصد خرید دارید توجه داشته باشید که پایه‌ی آن روغنی باشد.

راهنمای خرید پاک کننده آرایش چشم

در ادامه ما در وطن دارو با چند پیشنهاد برای محافظت بیشتر از پوست چشم با شما خواهیم بود:

  • ترجیحا آرایش چشم‌هایتان را قبل از شستن صورت پاک کنید.

این توصیه به این دلیل است که بسیاری از پاک کننده‌ها نمی‌توانند مواد آرایشی قوی‌تری مانند کرم پودر و یا سایر کرم‌ها را از سطح پوست مخصوصا محیط چشم به درستی پاک کنند؛ پس نیازمند مراقبت و حساسیت بیشتری است.

 

راهنمای خرید پاک کننده آرایش چشم

  • از پدهای آرایشی و پنبه‌ای استفاده کنید.

به دلیل ظرافت و حساسیت پوست دور چشم باید به این نکته توجه داشته باشید که برای پاک کردن آن بهتر است از پدهای آرایشی استفاده کنید. درست است که بعضی‌ها از دستمال‌های کاغذی و یا  انگشتان خود استفاده می‌کنند اما ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که از پدهای پنبه‌ای استفاده کنید؛ چرا که ساییدگی کمتری برای پوست ایجاد می‌کنند.

  • ابتدا پاک کننده آرایش چشم را بر روی چشم بفشارید و سپس به پایین بکشید.

پس از این که پد را به محلول پاک کننده چشم آغشته کردید، آن را بر اطراف چشم خود فشار دهید و اجازه دهید تا محلول بر روی پوست حل شود تا کمتر به سایش پنبه نیاز داشته باشید و سپس پد را به سمت پایین حرکت دهید.

  • سعی کنید از ریمل و خط چشم‌های ضد آب استفاده نکنید.

درست است که این محصولات به شما کمک خواهند کرد که آرایش خود را در طول روز حفظ کنید، اما پاک کردن آن‌ ها از چشم دشوارتر خواهد بود و در نتیجه مجبور به اقداماتی می‌شوید که باعث چروک دور چشم می شود.

جمع‌بندی

پوست اطراف چشم به دلیل نازک بودن و بافت پوستی که دارد، یکی از حساس‌ترین نقاط بدن است که حفظ شادابی و طراوت آن نیازمند توجه و مراقبت بیشتری است. چنانچه از پاک کننده آرایش چشم مناسب استفاده نکنیم امکان پیری زودرس پوست و ایجاد چین و چروک در اطراف چشم افزایش خواهد یافت. با رعایت چند فاکتور ساده که در بالا گفته شد می‌توانید به سلامت پوست اطراف چشم خود کمک زیادی کنید.

 

نوشته شده توسط : یگانه

امتیاز 0.00 از 0 رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

پشتیبانی آنلاین

به وطن دراگ خوش آمدید برای ارتباط با ما روی پشتیبانی کلیک کنید.

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟