۴ مکمل دوبیس که به چربی سوزی و کاهش وزن کمک می ‌کند

4مکمل دوبیس که به چربی سوزی و کاهش وزن کمک می ‌کند

مکمل دوبیس چربی سوز نوعی مکمل است که متابولیسم چربی یا مصرف انرژی را به شدت افزایش می‌دهد، باعث اختلال در جذب چربی، کاهش وزن، افزایش اکسیداسیون چربی در هنگام ورزش یا به نوعی ایجاد سازگاری‌های طولانی مدت می‌شود که متابولیسم چربی را تشدید می‌کند. غالباً این مکمل‌ها حاوی تعدادی ماده تشکیل دهنده مشترک هستند که هر کدام مکانیسم عملکرد خود را دارند.

مکمل‌های چربی سوز انواع فراوانی دارند نظیر پودر مکمل اسلیم‌اند فیت دوبیس، پودر مکمل فیبر کاهش اشتها دوبیس، مکمل آل کارنیتین ۱۰۰۰ میلی دوبیس، مکمل کپسول سی آل ای دوبیس و مکمل گینر پرو کمپلکس دوبیس. در ادامه به بررسی هر یک از آن‌ها می‌پردازیم:

۱- پودر مکمل چربی سوزی اسلیم‌ اند فیت دوبیس

 

پودر مکمل چربی سوزی اسلیم‌ اند فیت دوبیس
پودر مکمل چربی سوزی اسلیم‌ اند فیت دوبیس

پودر مکمل اسلیم‌اند فیت دوبیس نوعی مکمل بر پایه فیبر است. تقریباً همه متخصصان اتفاق نظر دارند که فیبر عامل اصلی لاغری و چربی سوزی است. در طبیعت نیز سبزیجات و میوه‌ها حاوی مقادیر زیادی فیبر هستند.

  • فیبر

فیبر در معده حجیم می‌شود و موجب می‌شود تا شما کمتر احساس گرسنگی کنید. احساس سیری کاذب باعث کمتر خوردن می‌شود و در نتیجه بدن مجبور است انرژی خود را از سوزاندن چربی‌های اضافی به دست بیاورد و به این ترتیب به لاغری شما کمک خواهد کرد.

فیبر استفاده شده در این محصول کاملاً طبیعی است و از جنس فیبری است که در ذرت وجود دارد.

  • پروتئین

پروتئین موجود در پودر مکمل اسلیم ‌اند فیت دوبیس از نوع پروتئین وی با درجه خلوص بالاست و چربی‌های بیشتری را از بین می‌برد. در ضمن این مکمل برای افراد دیابتی نیز مفید است زیرا هیچ نوع قندی در تهیه این محصول به کار برده نشده است.

  • آل کارنیتین

حاوی پنجاه میلی‌گرم آل کارنیتین، انواع مواد معدنی و املاح مورد نیاز برای بدن و هشت گرم پروتئین در هر سروینگ است.

میزان مصرف این مکمل حتی به میزان زیادتر از میزان توصیه‌شده کاملاً بی‌خطر است.

۲- پودر مکمل چربی سوزی فیبر دوبیس

 

پودر مکمل چربی سوزی فیبر دوبیس
پودر چربی سوزی فیبر دوبیس
  • فیبر

فیبر ماده‌ایی است که در میوه‌ها به ‌وفور یافت می‌شود و در این مکمل می‌توانید آن را پیدا کنید. منشأ این فیبر نیز مانند مکمل قبلی غلات و ذرت است.

مصرف فیبر عوارضی ندارد اما باید در زنان باردار و افرادی که نارسایی کلیه دارند، باید با مشورت پزشک مصرف شود. هم‌زمان با استفاده از این مکمل نوشیدن حداقل دو لیتر آب الزامی است.

تفاوت این محصول با پودر مکمل اسلیم ‌اند فیت پروتئین خالص وی در مکمل اسلیم‌ اند فیت است که البته مکمل دوبیس فاقد آن است.

۳- مکمل آل کارنیتین ۱۰۰۰ میلی دوبیس

 

مکمل آل کارنیتین 1000 میلی دوبیس
مکمل آل کارنیتین ۱۰۰۰ میلی دوبیس

بهترین مکمل برای سلامتی قلب همین مکمل آل کارنیتین ۱۰۰۰ میلی دوبیس است. هرچه چربی بدن شما بیشتر کاهش یابد، به همان اندازه سلامت قلبتان نیز بیشتر تضمین خواهد شد.

  • اسیدهای آمینه لیزین و متونین

این مکمل با تخریب بافت‌های چربی و آزاد کردن انرژی برای تغذیه ماهیچه‌ها به چربی سوزی و کاهش وزن کمک می‌کند. اسیدهای آمینه لیزین و متونین مواد تشکیل دهنده آل کارنیتین هستند.

  • آل کارنیتین

با آل کارنیتین بدن شما وادار به تغذیه بیشتر از بافت چربی می‌شود و این خود تأثیر مهمی در از بین رفتن توده‌های چربی دارد. این مکمل با آزاد کردن انرژی در بدن، خستگی هنگام ورزش را به تعویق می‌اندازد. در نتیجه با ورزش بیشتر می‌توانید کالری بیشتری بسوزانید.

مصرف زیاد این مکمل عوارضی ندارد و می‌توان بیش از مقدار تجویز شده نیز مصرف کرد.

تنها موردی که هنگام مصرف مکمل آل کارنیتین ۱۰۰۰ میلی دوبیس باید به آن توجه داشت این است که این مکمل منجر به بی‌خوابی می‌شود و نباید قبل از خواب مصرف شود. چراکه با مصرف این مکمل انرژی زیادی از بدن شما آزاد می‌شود و بدن شما آماده فعالیت می‌شود.

افرادی که کم‌کاری تیروئید دارند و خانم‌های باردار نیز باید با مشورت پزشک این مکمل را مصرف کنند.

بهترین زمان مصرف این مکمل در بین روز است و بعد از وعده اصلی غذایی است. همان‌طور که گفتیم مصرف آن در شب ممکن است بی‌خوابی شدید به همراه داشته باشد. برخی از کمپانی‌های تولیدکننده این مکمل، متأسفانه با میزان کارنیتین بالا مکانیسمی دارند که باعث آسیب به قلب و کبد شما می‌شود. بنابراین دقت داشته باشید که مکملی با میزان کارنیتین استاندارد انتخاب کنید. مکمل آل کارنیتین ۱۰۰۰ میلی دوبیس بسیار باکیفیت بوده و دارای مجوزهای رسمی از وزارت بهداشت و درمان است.

۴- کپسول سی آل ای دوبیس

 

مکمل سی آل ای دوبیس
کپسول سی آل ای دوبیس

یک مکمل بسیار خوب دیگر از صنایع غذایی ایلیا پارس مکمل کپسول سی آل ای دوبیس است. این محصول به شکل کپسول ژلاتینی نرم تولید می‌شود و روزانه ۲ عدد کپسول ۲ تا ۳ بار در روز باید مصرف شود.

 

اسید لینولئیک کونژوگه (CLA) یک قرص معجزه برای کاهش وزن است. در یک تحقیق، یک گروه از زنان دارای اضافه وزن موفق شدند ۹ درصد از چربی بدنشان را در مدت زمان یک سال بعد از مصرف این مکمل آب کنند. بدون اینکه سبک زندگی یا عادات غذایی خود را تغییر دهند.

  • اسید چرب

CLA یک اسید چرب طبیعی است که در گوشت و محصولات لبنی یافت می‌شود. همچنین یک مکمل رژیم غذایی محبوب است که به افراد در چربی سوزی ، حفظ وزن، حفظ حجم عضلات ضعیف و کنترل دیابت نوع ۲ (دیابتی که اغلب با چاقی همراه است) کمک می‌کند.

تحقیقات نشان داده که CLA از بیماری‌های قلبی و انواع مختلف سرطان جلوگیری می‌کند. همچنین این مکمل نقش مؤثری در تقویت سیستم ایمنی بدن دارد.

جمع بندی

باید همواره در نظر داشت که مکمل‌ها به هیچ وجه نباید جایگزین تغذیه شما شوند. برای داشتن سلامتی کامل و بدنی با ظاهر خوب باید به تغذیه نیز اهمیت دهید و اگر تنها به خوردن مکمل اکتفا کنید بسیار خطرناک است. مکمل‌هایی که در اینجا معرفی شدند از بهترین مکمل‌هایی هستند که به چربی سوزی و کاهش وزن کمک می‌کنند، اما حتماً به برند، تاریخ انقضا و معتبر بودن محصولی که مصرف می‌کند توجه داشته باشید.

 

 

نوشته شده توسط : وحید

امتیاز 0.00 از 0 رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

پشتیبانی آنلاین

به وطن دراگ خوش آمدید برای ارتباط با ما روی پشتیبانی کلیک کنید.

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟