چگونه مکمل خانگی برای افزایش وزن و حجم آماده کنیم؟

مکمل خانگی افزایش وزن و حجم-مرد -ورزش -نوشیدن

مواد مکمل افزایش وزن و حجم ، محصولاتی هستند که انرژی بالایی دارند و با داشتن پروتئین و کربوهیدارت، در افزایش وزن و حجم و تناسب اندام ، نقش خوبی ایفا می­ کنند. در حال حاضر این مکمل­ ها بسیار پیشرفته‌ تر شده­ اند و با داشتن نسبت ترکیبی مناسب بین پروتئین‌ ها، چربی‌ ها و کربوهیدرات ها خواص بهتری تولید می کنند ضمن اینکه میزان قند موجود در آن ها هم کاهش یافته است.

پیشرفت مکمل‌ های افزایش وزن و حجم به قدری بوده که در مسابقات المپیک، استفاده از برخی از آن ها ممنوع است چرا که تأثیر تعیین کننده در نتیجه مسابقه ورزشکاران دارد. همین افزایش کیفیت مکمل‌ ها و استقبال از آن ها برای تناسب اندام ،خود باعث شده است که نسخه‌ های تقلبی آن ها هم به وفور در بازار یافت شود و متأسفانه در موارد زیادی موجب آسیب های جبران ناپذیری به بدن افراد می شود. مشاهده شده، با یک بار مصرف مکمل افزایش وزن و حجم، عضله های بزرگ و حجیمی، برای افراد شکل می گیرد اما  بعد از مدتی به یکباره با کاهش شدید وزن و خالی کردن بدن، آسیب جدی به بخش های مختلف بدن افراد وارد شده است.

همین بازار مکاره و خطرات ناشی از آن باعث می شود بسیاری از افراد به تهیه مکمل های خانگی که از سلامت آن اطمینان دارند، روی بیاورند و در کنار استفاده از مزایای این گونه مکمل­ ها، از خطرات آن هم در امان بمانند. البته شاید مکمل خانگی افزایش وزن و حجم کیفیت بالای مکمل­ های تناسب اندام را نداشته باشد اما در مجموع می­ توان گفت کیفیت مناسب و قابل قبولی دارند.

مکمل افزایش وزن و حجم خانگی

ناگفته نماند که بعضی از مکمل­ ها افزایش وزن و حجم با برند خوشنام هم در حال حاضر فقط نان برند خود را می خورند و کیفیت مناسبی ندارند. شما با استفاده از مکمل های خانگی، هم از محصولی سالم  و با کیفیت بهره می برید و هم اینکه پولتان تا حدود زیادی در جیبتان باقی می ماند. فقط باید دقت کنید که در هنگام تهیه آن از مواد مناسب استفاده کنید و مراقب سازگاری آن با بدن خود باشید. در ادامه طرز تهیه و مصرف چند مکمل خانگی را آموزش می دهیم:

طرز تهیه مکمل خانگی عمومی

مواد لازم برای تهیه مکمل خانگی عمومی :

  • ۵۰۰ گرم پودر سفیده تخم مرغ دانمارکی
  • ۵۰۰ گرم پودر شیر خشک
  • ۵۰۰ گرم شکر
  • ۵۰۰ گرم پودرجوانه گندم
  • پنج قاشق غذاخوری پودرکاکائو یا پودر قهوه

مکمل افزایش وزن و حجم

 

بعد از انتخاب یک ظرف مناسب، در ابتدا پودر جوانه گندم و سفیده تخم مرغ را با هم مخلوط کنید و در ادامه پودر کاکائو یا قهوه را به آن اضافه کنید، در انتها شیر را اضافه کرده و خوب هم بزنید. اینجاست که می­ توانید شکر را هم اضافه کنید تا مکمل شما مزه خوبی برای خوردن پیدا کند، باید دقت کنید که به هیچ وجه نباید ترتیب مخلوط کردن این مواد را تغییر بدهید.

نحوه مصرف این مکمل خانگی برای بیشتر افراد به این صورت است که باید ۱ تا ۲ قاشق از آن را با شیر مخلوط کرده و بعد از صبحانه میل کنند . ۲ تا ۳ قاشق هم قبل و بعد از تمرین مصرف کنید. استفاده از شیر در صبح ها که انرژی بدن کمتر است، موجب می شود که پروتئین بیشتری جذب بدن شود.

مکمل خانگی افزایش وزن و حجم گینز

مکمل خانگی گینز برای افرادی که ورزش می کنند در جهت افزایش حجم عضله‌ ها و به خصوص برای کسانی که لاغر هستند در جهت افزایش وزن بدن مناسب است. قبل از شروع به تهیه و مصرف مکمل خانگی گینز باید دقت کنید این مکمل با هر نوع عادت غذایی و هر معده ­ای سازگار نیست و قبل از مصرف بهتر است با کارشناس تغذیه مشورت کنید. برای تهیه این مکمل در ابتدا مواد زیر را آماده کنید:

  • ۵۰۰ گرم پودر سفیده تخم مرغ
  • ۴۰۰ گرم شیرخشک
  • ۴۰۰ گرم پودر جوانه گندم
  • ۵۰۰ گرم پودر عصاره مالت

بسته به ذائقه خود می­ توانید برای بهتر شدن طعم این مکمل خانگی، ۵ قاشق غذاخوری پودر کاکائو و برای بهتر شدن بوی آن یک قاشق چایخوری وانیل به آن اضافه کنید.

برای تهیه این مکمل افزایش وزن و حجم ، در ابتدا پودر سفیده تخم مرغ ، جوانه گندم و عصاره مالت را با یکدیگر مخلوط کنید و در ادامه پودر کاکائو و وانیل را به آن اضافه کرده، در آخر هم شیرخشک را به آن اضافه کنید. فقط توجه داشته باشید که به ترتیب گفته شده مخلوط را ترکیب کنید.

این مکمل بسیار نیرو زا بوده و انواع ویتامین ها، پروتئین و کربوهیدارت‌ ها را برای بدن شما تأمین می­ کند. شما باید دو قاشق غذاخوری قبل، بعد از تمرین و دو قاشق هم صبح‌ ها قبل از صبحانه میل کنید یعنی در مجموع شش قاشق.

مکمل خانگی جهت افزایش حجم عضله

برخی از مکمل‌ ها به طور خاص برای افزایش حجم عضله استفاده می شوند. در ادامه در مورد نحوه تهیه و مصرف یک مکمل خانگی که مخصوص افزایش حجم عضله است، صحبت می کنیم.

مواد لازم برای تهیه مکمل خانگی جهت افزایش حجم عضله:

  • ۵۰۰ گرم بادام زمینی
  • ۵۰۰ گرم پودر مالت جو
  • ۳۰۰ گرم پودر دانه کامل کنجد
  • ۳۰۰ گرم پودر عصاره مالت
  • ۲۰۰ گرم پودر نشاسته ذرت
  • ۲۰۰ گرم پودر سویا
  • ۲۰۰ گرم پودر جوانه گندم

مکمل افزایش وزن و حجم-مواد لازم

برای تهیه این مکمل خانگی مواد بالا را با هم مخلوط و آسیاب کنید. طرز مصرف آن هم به این صورت است که باید یک قاشق غذاخوری در صبح، دو قاشق غذاخوری قبل از تمرین و سه قاشق غذاخوری هم بعد از تمرین مصرف شود. شما می­ توانید در صورت علاقه و برای جذب پروتئین بیشتر این مکمل را با شیر میل کنید. فقط فراموش نکنید که حتماً باید آن را در یخچال نگهداری کنید.

بدن شما قبل از مصرف مکمل افزایش وزن و حجم خانگی، دارای یک نظم در مصرف انرژی است که نباید به یکباره تغییر کند و این کار باید به مرور انجام شود. در خاتمه باید یادآوری کنیم که تهیه و استفاده این محصولات بسیار حساس بوده و بهتر است حداقل برای دفعه اول، به کمک کارشناس های تغذیه تهیه و استفاده شود.

امتیاز 0.00 از 0 رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

پشتیبانی آنلاین

به وطن دراگ خوش آمدید برای ارتباط با ما روی پشتیبانی کلیک کنید.

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟