عادت هایی که باعث ایجاد جوش صورت می شوند

جوش صورت-از بین بردن جوش صورت

 

برای از بین بردن جوش صورت به طور دائم، باید به دنبال رفع علت بود نه معلول. به فرض که یک جوش را در صورت از بین ببرید ولی اگر علت اصلی هنوز در بدن شما باشد، به زودی همان جوش را در جای دیگری از صورت یا بدن خواهید دید. بنابراین در ابتدا بهتر است در مورد علت جوش صورت صحبت کنیم.

علل جوش صورت چیست؟

به طور کلی علت جوش صورت در درون بدن انسان شامل مواردی مانند واکنش پوست بدن به هورمون­ ها، ازدیاد چربی در پوست، مسدود شدن فولیکول­ ها یا همان منافذ خروج چربی از پوست، رشد باکتری­ ها در درون فولیکول­ ها، عوامل ژنتیکی و … است. عواملی که باعث ایجاد جوش می شود را، باید در رفتارها و عادات زندگی جستجو کرد. تغییر این رفتارهاست که می ­تواند موجب از بین رفتن جوش شود.

در زیر به برخی از مهمترین عادت هایی که برای پیشگیری از ایجاد جوش لازم است ،اشاره می کنیم.

  • غذاهای تند و یا ناسازگار با پوست خود را نخورید

پوست برخی از افراد به بعضی از خوراکی ها حساس است. مثلاً غذاهای تند که معمولاً با گوجه یا فلفل درست می­ شوند ماده‌ای به نام لیکوپن دارند که باعث قرمزی و جوش صورت می­ شوند. معمولًا بعد از خوردن ماده ای که با پوست شما سازگار نیست ، دور دهان شما جوش­ های سرسفید خواهد زد. پس سعی کنید که پوست خود را بشناسید و از خوردن غذاهای ناسازگار با پوست خوداری کنید.

  • ازمصرف لوازم آرایشی و بهداشتی که منافذ پوست شما را می بندند، خودداری کنید

منافذ پوست شما درواقع محل خروج چربی ها و مواد زاید از پوست هستند حال آن که بعضی از کرم‌ ها یا محصولات آرایشی حاوی سیلیکون یا ماده‌ای به نام کامدوژنیک بوده وباعث بسته شدن منافذ پوست شما می شوند.به همین دلیل چربی­ های محصور در زیر پوست، با فشار از بخش های دیگر پوست به صورت جوش خارج می شوند. همچنین محصولات بهداشتی که حاوی مواد پاک کننده مانند سولفات­ ها هستند، دقیقاً به همین شکل عمل کرده و باعث ایجاد جوش بر روی پوست می شوند. بنابراین باید مراقب باشید که چه نوع صابون یا شامپویی استفاده می­ کنید. برای رفع آسیب این شامپوها یا صابون ها، باید دقت کنید که در هنگام شستشو، چیزی از مواد آن ها روی پوست یا موی شما باقی نمانده باشد.

  • جوش را فشار ندهید

جوش صورت-از بین بردن جوش صورت

یکی از بهترین روش ها برای از بین بردن قرمزی جوش صورت و از بین رفتن کل آن، این است که اصلاً به آن دست نزنید. دست زدن به جوش صورت و احیاناً ترکاندن آن برای بسیاری از افراد خوشایند است ولی واقعیت این است که با این کار به مرور پوست اسیب می بیند و از زیبایی فرد کاسته می شود و بعلاوه ممکن است تعداد جوش‌ها زیاد شود.

با فشردن جوش‌ها و خالی شدن چربی موجود در آن ، چربی دوباره به داخل پوست نفوذ کرده و از جای دیگری در پوست خارج می شود. ولی اگر به جوش دست نزنید و اجازه دهید که چربی خشک شود، مشکلی به وجود نخواهد آمد. راه حلی که بسیاری از روانشناسان در این مورد توصیه می­ کنند این است که هر بار که می­ خواهید به جوش خود دست بزنید بلافاصله به یاد آورید که از زیبایی پوست شما کاسته  خواهد شد و فقط قرمزی جوش صورتتان افزایش خواهد یافت.

  • زمان هایی را برای کسب آرامش خود در نظر بگیرید

علت جوش صورت فقط به مسائل فیزیکی و مادی ختم نمی شود بلکه استرس و عوامل روانی هم ممکن است از علل ایجاد آن باشند. برای از بین بردن جوش صورت، باید زمان­ هایی را برای خود در نظر بگیرید که در آن زمان­ ها به مسائل استرس­زا مانند مشکلات مالی یا خانوادگی فکر نکنید.

  • لباس یا وسایلی که در طول روز ممکن است جلوی منافذ پوست شما را بگیرند، استفاده نکنید

گاهی وسایلی مانند کلاه و دستکش یا شلوارهای چسبان که در طول روز به مقدار زیادی با پوست بدن افراد در تماس هستند، موجب بسته شدن منافذ پوست انسان می ­شوند و همین موضوع، باعث ایجاد جوش می ­شود.

غیر از ۵ مورد کلی که در بالا به آن اشاره شد، بقیه موارد معمولاً در یکی از این ۵ دسته قرار دارند. برای درمان جوش صورت می ­توان از طب سنتی یا روش های درمان سریع استفاده کرد. در ادامه به مواردی از هر دو اشاره می­ شود.

درمان جوش صورت در طب سنتی

به گفته پژوهشگران طب سنتی، روش ­های متنوعی برای درمان جوش صورت وجود دارد. یکی از روش های توصیه شده، استفاده روزانه از ماسک پوست لیموترش به همراه عسل به مدت ۱۰ دقیقه است که می­ تواند خواص معجزه آسایی داشته باشد. همچنین ماسک پودر صندل قرمز در کنار گلاب می­ تواند مفید باشد به شرطی که استفاده از آن، روزانه ۱۵ دقیقه و به مدت دو ماه ادامه داشته باشد.

این پژوهشگران، استفاده از ماسک ژل آلووئه ورا را هم یکی دیگر از روش­ های درمان جوش صورت در طب سنتی می­ دانند، که باید هر شب به مدت ۱۰ دقیقه قبل از خواب روی صورت گذاشته شود.

به گفته این پژوهشگران ماسک پوره خیار و سیب زمینی هم در رفع قرمزی جوش صورت اثرگذار است چرا که این مواد دارای پروتئینی به نام کلاژن هستند که ضد جوش محسوب می شود. طبق توصیه طب سنتی، استفاده از پوره ترب سفید و نمک دریا روی پوست، در از بین بردن جوش صورت بسیار کارساز است.

از بین بردن جوش صورت – فوری اورژانسی سریع

 

جوش صورت-از بین بردن سریع جوش صورت

همانطور که بیان شد روش­ های طب سنتی روش هایی هستند که در درازمدت به صورت اساسی اثرگذار بوده ولی گاهی برای شرکت در یک مراسم عروسی و یا حضور در برنامه‌ای خاص، نیاز دارید که جوش صورت شما به سرعت از بین برود. در این حالت باید از روش درمان سریع استفاده کنید. برای درمان سریع جوش  و از بین بردن قرمزی آن می توانید از ماسک عسل و دارچین، سرکه سیب و آب ، خمیردندان و …استفاده کنید. البته این روش ها جوش صورت شما را به طور کامل از بین نمی برند اما به کاهش تورم و قرمزی جوش صورت کمک کرده و شما می توانید با یک آرایش ساده به راحتی آن را پنهان کنید.

کرم­ ها و ماسک­ های متنوعی برای از بین بردن جوش در بازار وجود دارند که باعث درمان سریع جوش صورت می شوند ولی باید دقت کنید که خود این کرم‌ها عاملی برای ایجاد جوش‌ در آینده نشوند. هر پوستی، کرم یا ماسک مخصوص به خود را می طلبد و باید در این زمینه با یک متخصص پوست مشورت کنید.

امتیاز 0.00 از 0 رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

پشتیبانی آنلاین

به وطن دراگ خوش آمدید برای ارتباط با ما روی پشتیبانی کلیک کنید.

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟