با انواع پوشک بزرگسال و نحوه استفاده از آن آشنا شوید

پوشک بزرگسالان-زن سالمند و گل های صورتی

این روزها نگهداری از سالمندان به دغدغه‌ای برای اکثر خانواده‌ها تبدیل شده است. با بالا رفتن سن، کنترل ادرار در برخی افراد با مشکل مواجه می‌شود و اصطلاحا «بی‌اختیار» می‌شوند. در این شرایط بهترین گزینه استفاده از پوشک بزرگسالان است. علاوه بر سالمندان، ممکن است بی‌اختیاری برای سایر افراد نیز اتفاق بیفتد. در واقع این یک اختلال در دستگاه ادراری است که هر کسی می‌تواند آن را تجربه کرده باشد. گاهی حتی خندیدن شدید یا نرفتن به دستشویی برای مدت طولانی می‌تواند منجر به بی‌اختیاری شود. اما این موارد اتفاقی، بیماری به حساب نمی‌آیند. زمانی که بی‌اختیاری در یک فرد بزرگسال به دفعات اتفاق می‌افتد، باید به پزشک مراجعه کند. اما در مورد سالمندان یا افرادی که مشکل‌ آن ها با مراجعه به پزشک حل نمی‌شود باید از پوشک استفاده کنند.

این روزها تبلیغات پوشک برای بزرگسالان را همه جا می‌توان دید؛ از تلویزیون گرفته تا بیلبورد‌های شهری و پشت ویترین فروشگاه‌ها. همین امر نشان می‌دهد که درصد بالایی از افراد جامعه به‌ طور مستقیم یا غیرمستقیم گرفتار این عارضه هستند و تقاضا برای تهیه این پوشک‌ها بسیار زیاد است. اما برندها و مارک‌های مختلفی در بازار وجود دارند که هر کدام مدل های متفاوتی از پوشک  را ارائه می‌دهند. با این حساب، انتخاب پوشک مناسب برای سالمندان می‌تواند امری دشوار باشد. در این مطلب ما قصد داریم تا انواع پوشک‌های بزرگسال را معرفی کنیم و نحوه استفاده از آن ها را توضیح دهیم تا در هنگام خرید بتوانید راحت‌تر تصمیم بگیرید. با ما همراه باشید.

ویژگی‌های یک پوشک بزرگسال مناسب

قبل از خرید پوشک بزرگسال باید بدانید که ویژگی‌های لازم برای یک پوشک خوب چیست. مهمترین ویژگی این محصولات آن است که فاقد هر گونه نشتی باشند. ادرار فرد به‌ هیچ وجه نباید از داخل پوشک به بیرون نفوذ کند و به لباس یا بستر او برسد. برای جلوگیری از این امر، معمولا پوشک‌ها دارای چند لایه ی محافظ هستند که جلوی هر گونه نشتی را می‌گیرد.

مورد مهم بعدی، راحتی پوشک است. فرد استفاده کننده از پوشک نباید احساس ناراحتی داشته باشد. برخی محصولات تماما از جنس پلاستیک هستند که این باعث می‌شود تا هیچ هوایی به داخل پوشک نفوذ نکند و استفاده طولانی مدت از آن آزاردهنده باشد. پوشک‌های استاندارد از جنس الیاف خاصی تهیه می‌شوند که هم ورود و خروج هوا را ممکن می‌سازد و هم جلوی نشت بو را می‌گیرد. همچنین شکل پوشک باید به گونه‌ای باشد که حرکت کردن را برای فرد مشکل نکند.

ویژگی بعدی، کوچک و کم‌حجم بودن پوشک است. این مورد فقط به این خاطر اهمیت دارد که پوشک از زیر لباس معلوم نباشد و باعث خجالت‌زدگی فرد استفاده کننده نشود. به هر حال کسی که از پوشک استفاده می‌کند می‌تواند مثل تمام افراد در اجتماع حضور داشته باشد و این امر نباید مانع از تعاملات روزمره او شود.

انواع پوشک بزرگسال

پوشک برگسالان-انواع پوشک بزرگسال

 

 انواع مختلفی از پوشک‌های بزرگسال وجود دارند که هر فرد با توجه به نیاز خود می‌تواند اقدام به خرید آن ها کند. در حالت کلی این پوشک‌ها را می‌توان به دو نوع کامل و نواری تقسیم کرد. پوشک‌های کامل نیز به دو دسته «چسبی» و «شورتی» تقسیم‌بندی می‌شوند که عمومیت مصرف بیشتری دارند. در ادامه انواع مختلف پوشک بزرگسالان را معرفی می‌کنیم و درباره هر کدام توضیح می‌دهیم.

پوشک چسبی

این نوع پوشک همان‌طور که از نام آن نیز پیداست، در دو طرفش چسب‌هایی دارد که کاملا روی بدن محکم می ‎شود و هیچ‌گونه ترشحی از آن به بیرون نفوذ نمی‎ کند. پوشک چسبی بیشتر برای بیمارانی که بستری هستند مورد استفاده قرار می‌گیرد، ولی سایر مبتلایان به بی‌اختیاری هم می‌توانند از آن استفاده کنند.

پوشک شورتی

این پوشک مثل یک شورت پوشیده می‌شود و به‌ راحتی هم قابل تعویض است. افراد که دارای بی اختیاری هستند و در جامعه حضور دارند معمولا از پوشک شورتی استفاده می‌کنند. پوشک شورتی هم مانند نوع قبلی، از ترشح ادرار به‌ خوبی جلوگیری می‌کند.

پوشک نواری

این نوع پوشک معمولا زیر شورت استفاده می‌شود. پوشک نواری برای بی‌اختیاری جزئی کاربرد دارد و در موارد شدیدتر از آن استفاده نمی‌شود. نوع دیگری از پوشک نواری هم وجود دارد که به آن پوشک پددار می‌گویند.

راهنمای استفاده از پوشک بزرگسال

با توجه به مواردی که در بالا اشاره کردیم، اقدام به خرید پوشک مناسب کنید. اما نحوه استفاده پوشک نیز اهمیت زیادی دارد که اگر ندانید می‌تواند مشکل‌ساز شود. در مورد پوشک‌ شورتی دستورالعمل خاصی وجود ندارد. خود فرد می‌تواند به‌راحتی و مثل یک شورت معمولی آن را بپوشد اما در مورد پوشک‌های چسبی باید چند مورد را رعایت کنید. اول این که باید حواستان باید تا پوشک کاملا روی کشاله ران قرار بگیرد و در غیر این صورت احتمال نشتی وجود دارد. برای بستن پوشک باید همیشه آن را از سمت جلو به عقب ببندید. همچنین برای باز کردن نیز باید از عقب آن را بیرون بکشید. برای آن که بهتر متوجه شوید، حتما به راهنمای استفاده از پوشک که معمولا روی بسته‌بندی این محصولات وجود دارد توجه کنید.

درباره زمان تعویض پوشک هم باید چند نکته را مدنظر داشته باشید. اکثر پوشک‌های بی‌اختیاری یک نشانگر رطوبت دارند که ظرفیت پوشک را نشان می‌دهد. هنگامی که این نشانگر پر شود، یعنی زمان تعویض پوشک فرا رسیده است. اما لزوما نباید منتظر پر شدن این نشانگر باشید. معمولا توصیه می‌شود که هر چهار ساعت یک بار پوشک تعویض شود. اگر در این مدت نشانگر پوشک پر نشده بود، یعنی باید از پوشک کوچکتری استفاده کنید. در شب نیز یک بار تعویض پوشک قبل از خواب کافی است و صبح که از خواب بیدار شدید می‌توانید مجددا آن را عوض کنید.

بهترین مارک‌های پوشک بزرگسال در بازار

برندهای مختلفی در زمینه تولید پوشک بزرگسالان در بازار ایران مشغول به فعالیت هستند. در بین پوشک‌های چسبی می‌توان به مارک‌هایی مثل ایزی لایف، پنبه ریز، آبنا، گیگلز و تنا اشاره کرد. هر کدام از این مارک‌ها دارای ویژگی‌های مختلفی هستند که با توجه به نیاز و بودجه خود می‌توانید اقدام به خرید آن ها کنید. مثلا ایزی لایف که ساخت ایران هم هست، از پوششی نرم و نفوذ‌پذیر استفاده می‌کند که اجازه ورود هوا و تنفس پوست را می‌دهد. در لبه‌های این پوشک از کش پهن استفاده شده که مانع فشار برروی پوست می شود. همچنین پودر جاذب که در پوشک ایزی لایف وجود دارد رشد باکتری‌ها را به‌طور چشمگیری کاهش می‌دهد.

پوشک چسبی آبنا که با نام ابری فورم نیز شناخته می‌شود ساخت کشور دانمارک است. این پوشک جزو محصولات بسیار باکیفیت بازار است که ویژگی‌های خوبی هم دارد. مثلا در ساخت آن از پارچه کتان استفاده شده که از بروز هر گونه حساسیتی جلوگیری می‌کند. همچنین عصاره چای به‌کار رفته در این پوشک بوی نامطبوع ادرار را به حداقل می‌رساند.

در بین پوشک‌های شورتی نیز آبنا، دافی و تنا از بقیه معروف‌تر هستند. پوشک آبنا مدل ابری فلکس علاوه بر داشتن ویژگی‌های نمونه چسبی‌اش، بسیار کم‌حجم است و زیر لباس دیده نمی‌شود. پوشک دافی هم قدرت جذب بالایی دارد و کاملا مطابق با آناتومی بدن طراحی شده است.

امیدواریم مواردی که در این مقاله به آن ها اشاره شد در انتخاب و خرید پوشک بزرگسالان به شما کمک کنند.

امتیاز 0.00 از 0 رای

‫1 نظر ارسال شده در “با انواع پوشک بزرگسال و نحوه استفاده از آن آشنا شوید

  1. مرضیه :

    سلام ممنون از مطالب خوبتون
    اگه ممکنه زمانی که مطلبی رو توضیح میدید محصولات اون قسمت رو هم معرفی کنید تا راحت تر اون محصول رو پیدا و خریداری کنیم
    با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

پشتیبانی آنلاین

به وطن دراگ خوش آمدید برای ارتباط با ما روی پشتیبانی کلیک کنید.

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟