چگونه لوازم آرایش مناسب پوست خود را انتخاب کنیم؟

آرایش پوست

لوازم آرایش مناسب پوست ما کدام‌ ها هستند؟ بیایید کمی با هم صادق باشیم. احتمالاً بارها برای شما هم پیش آمده است که بعد از یک آرایش چند ساعته و استفاده از لوازم آرایش متعدد به نتیجه دلخواه خود نرسیده و از محصولات آرایشی خود راضی نبوده اید. بدتر از آن این که افرادی را در اطراف خود می بینیم که با کمترین میزان آرایش روی پوست صورت خود، ترکیب بسیار زیبا و جذابی ایجاد می کنند. گویا شرکت ‌های تولید کننده لوازم آرایش ، این محصولات را به صورت سفارشی و مخصوص آن ها تولید کرده اند.

واقعاً علت این تفاوت چه می تواند باشد؟ ما به شما می گوییم. دلیل این زیبایی و جذابیت استفاده از لوازم آرایش مناسب پوست است. این ترفند اگر به صورت صحیح انجام پذیرد، می تواند مانند یک معجزه در آرایش پوست صورت شما خودنمایی کند. پوست صورت می تواند یک پوست خشک یا چرب و یا متوسط باشد و رنگ پوست و نوع پوست در هر فردی متفاوت است. شناخت این تفاوت‌ها و استفاده از لوازم آرایش مخصوص برای هر پوست شگفتی بزرگی است که قرار است در این متن بیشتر درباره آن صحبت کنیم.

رنگ پوست خود را مشخص کنید

اولین قدم برای انتخاب بهترین محصول آرایشی مناسب پوست، تشخیص نوع پوست است. نوع پوست و رنگ پوست دو فاکتوری هستند که می توانند تمام انتخاب‌های ما را تحت تأثیر قرار دهند. برای تشخیص نوع پوست خود می توانید از ترفند ساده تشخیص رنگ رگ‌های دست خود استفاده کنید. اگر رگ هایی متمایل به رنگ سبز دارید، یعنی پوست گرم و اگر رگ‌های شما متمایل به رنگ آبی باشد، پوستی سرد خواهید داشت.

در یک ترفند دیگر می توانید یک تی‌شرت سفید پوشیده و در روز آفتابی جلوی آینه بایستید. اگر پوست صورت شما دارای لکه رنگ‌های زرد و یا قرمز باشد، رنگ پوستی گرم و اگر پوست صورت شما به آبی متمایل باشد دارای رنگ پوست سرد خواهید بود.

رنگ پوست خود را نیز باید بین دسته بندی استانداردی که وجود دارد، تشخیص دهید. پوست روشن، پوست گندمگون، پوست سبزه و یا پوست تیره ۴ دسته بندی اصلی رنگ پوست افراد می باشد که لوازم آرایشی مناسب برای هر کدام از آن ها متفاوت خواهد بود.

 لوازم آرایش مناسب برای زیرسازی پوست

محصول آرایشی مناسب با رنگ پوست

زیرسازی از مهم‌ترین فاکتورهای یک آرایش زیبا ، جذاب و البته ماندگار است. بدون زیر سازی درست آرایش پوست صورت شما دوام زیادی نخواهد داشت. مخصوصاً برای روزهای بارانی و طوفانی این قسمت از آرایش پوست صورت پراهمیت‌تر نیز می‌شود. برای انتخاب لوازم آرایش مناسب برای زیرسازی پوست صورت خود باید به نوع پوست خود نیز دقت نمایید.

اگر پوست چربی دارید، خیلی نباید از مواد آرایشی چرب استفاده کنید و یا اگر پوست خشکی دارید، باید از آبرسان پوست برای زیرسازی استفاده کنید. بسیاری از افراد نیز ترجیح می دهند از آزمون و خطا کردن مواد آرایشی روی پوست خود دست به این انتخاب بزنند. نکته مهم دوم در انتخاب لوازم آرایش مناسب برای زیر سازی پوست کیفیت بالای آن ها است.

خط چشم و سایه چشم

انتخاب محصول آرایشی مناسب برای رنگ چشم و سایه چشم به صورت مستقیم به رنگ پوست صورت شما وابسته است. بسیاری از افراد در این انتخاب هیچ معیاری را در نظر نگرفته و تنها به سلیقه شخصی خود اکتفا می نمایند. اما نکات مهمی در این انتخاب وجود دارد که می تواند آرایش پوست صورت شما را چند برابر بهتر از قبل نماید.

انتخاب رنگ‌های شاد و کمی تیره برای پوست‌های روشن، استفاده از رنگ‌های تیره و ملایم برای پوست صورت تیره، استفاده از رنگ‌های ملایم و براق مانند طلایی برای پوست سبزه و گندمگون و نکاتی از این قبیل که می تواند شما را در داشتن یک آرایش صورت زیبا بیشتر کمک کند.

رژ لب و رژ گونه

انتخاب این دو محصول آرایشی نیز باز به رنگ پوست صورت و نوع پوست صورت شما باز می گردد. برای پوست چرب شما می بایست از موادی استفاده کنید که مانع از ترشح بیشتر چربی پوست شده و برای پوست‌های خشک باید از مواد آرایشی آب رسان استفاده نمایید. رنگ رژ لب نیز بسته به رنگ پوست صورت می تواند متفاوت باشد.

همین انتخاب‌های جزئی هستند که در نهایت پوستی جذاب و درخشان را برای شما رقم خواهند زد. این همان معجزه‌ای است که شما با کمی دقت می توانید آن را روی آرایش پوست صورت خود رقم بزنید. استفاده از این سبک آرایشی حتی هزینه شما ،در تهیه لوازم آرایش مناسب پوست را نیز تحت تأثیر قرار داده و آن ها را کاهش خواهد داد.

 

لوازم آرایش مناسب پوست خشک

لوازم آرایش مناسب برای پوست خشک

آرایش پوست خشک معمولا کمی دردسر آفرین است. کسانی که دارای پوست صورت خشکی هستند، باید از لوازم آرایش مناسب پوست خشک استفاده نمایند. زیر سازی صورت اصلی‌ترین نکته ای است که شما باید در هنگام آرایش پوست خشک در نظر بگیرید. از آن گذشته رعایت نکات زیر در آرایش پوست خشک می تواند بهترین عملکرد را برای شما داشته باشد.

  • برای زیر سازی آرایش پوست خشک از مواد و کرم‌های مرطوب کننده استفاده کنید.
  • برای آرایش سایه چشم و گونه‌ها قبل از استفاده از مواد آرایشی از پرایمر استفاده نمایید تا پوست صورت شما نرم و لطیف شود.
  • در آرایش لب ‌ها نیز قبل از استفاده از رژ لب، بالم لب می تواند خشکی پوست لب شما را از بین ببرد.
  • از کرم پودر و کانسیلر مخصوص پوست خشک که کارایی بیشتری روی پوست خشک  دارند ، استفاده کنید. استفاده از کرم پودر مایع و پخش کردن کامل آن روی پوست، بهترین سبک آرایش پوست خشک می باشد.

 لوازم آرایش مناسب پوست چرب

کسانی که پوست صورت آن ها چرب است، همیشه در معرض خطر پاک شدن آرایش صورت خود قرار دارند. از این رو آن ها می بایست از لوازم آرایش مخصوص برای آرایش صورت خود استفاده نمایند، تا مشکلی از این بابت برای آرایش پوست چرب آن ها رخ ندهد. لوازم آرایش زیر بهترین انتخاب برای آرایش پوست چرب خواهند بود.

  • پرایمر حتما باید برای پوست چرب و پوشاندن منافذ پوست صورت استفاده شود.
  • از کرم پودرهای مات برای آرایش پوست چرب استفاده کنید.
  • بدون پودر تثبیت کننده، آرایش پوست چرب خود را رها نکنید.
  • سایه چشم‌های پودری بهترین گزینه برای آرایش سایه چشم پوست چرب هستند. برند لاورئال بهترین سایه‌های پودری را دارا می باشد.
  • لوازم آرایش مات که ماندگاری بالاتری داشته باشند را برای آرایش پوست چرب انتخاب نمایید.

جمع بندی و نتیجه گیری

آرایش پوست صورت یکی از دغدغه‌های هر روز زنان و دختران امروزی است. امکان این که هر روز ساعت‌های زیادی را صرف آرایش خود نموده و چندین نوع ماده آرایشی را روی پوست صورت خود استفاده نمایند، وجود نداشته و همه به دنبال راهکاری ثمربخش برای داشتن بهترین آرایش پوست صورت در کمترین زمان ممکن هستند.

توجه و دقت به رنگ پوست صورت و ویژگی‌های آن می تواند بهترین راهکار برای داشتن آرایشی جذاب و خاص باشد. انتخاب رنگ مناسب برای لوازم آرایشی باید با توجه به رنگ و مشخصات پوست صورت انجام گرفته و از به کار بردن رنگ‌های متفرقه اجتناب ورزید. این ترفند همان راز زیبایی بسیاری از افرادی است که در ابتدای متن به آن اشاره نمودیم. جذابیت هایی که همیشگی بوده و با یک آرایش درست تمام طول روز روی پوست صورت شما باقی خواهند ماند. جدا از انتخاب لوازم آرایشی مناسب پوست صورت، مراقبت و استفاده از مواد مراقبتی و آبرسان هم از جمله ملزومات داشتن پوستی جذاب و شاداب است.

امتیاز 0.00 از 0 رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

پشتیبانی آنلاین

به وطن دراگ خوش آمدید برای ارتباط با ما روی پشتیبانی کلیک کنید.

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟