میکروبلیدینگ بهتر است یا میکروپیگمنتیشن ؟

میکروبلیدینگ یا میکروپیگمنتیشن-تصویر چشم و ابرو زنانه

خانم‌ها به آراستگی خودشان اهمیت زیادی می‌دهند. مثلا دوست دارند ابروهای پُر و یکدستی داشته باشند و برای آرایش ابروهای خود زمان زیادی صرف می‌کنند. امروزه روش‌های دائمی برای آرایش ابروها ابداع شده‌اند که باعث زیباتر شدن آن ها می‌شوند. یکی پرکاربردترین این روش‌ها هاشور زدن ابرو است. این کار با ایجاد خطوط نازک و ظریف روی ابرو و در جهت موهای آن انجام می‌شود. به این ترتیب ابروها پرپشت‌تر دیده می‌شوند و زیباتر به‌نظر می‌رسند. در ضمن دیگر لازم نیست هر روز برای آرایش آن ها زمان زیادی صرف شود. هاشور زدن ابرو به دو روش میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن انجام می‌شود که در ادامه آن ها را معرفی می‌کنیم و درباره‌شان توضیح می‌دهیم.

البته این روش‌ها فقط مختص ابروها نیستند و در مواردی مثل ترمیم خطوط لب، چشم و سایر نواحی صورت نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند، اما کاربرد آن ها در ناحیه ابرو بسیار بیشتر از موارد دیگر است. با ما همراه باشید.

 نکاتی که قبل از هاشور زدن ابروها باید رعایت کنید

هاشور زدن ابروها با خونریزی کمی همراه خواهد بود. بنابراین باید مصرف داروهایی را که رقیق کننده خون هستند قبل از انجام این کار قطع کنید. البته یادتان باشد که مصرف داروهای مهم (مثل داروهای قلبی از جمله وارفارین) را بدون هماهنگی با پزشک قطع نکنید. داروهایی مثل رتینول و آسپرین هم نباید قبل از عمل هاشور زدن ابرو مصرف شوند. رتینول باعث نازک شدن پوست می‌شود که در نتیجه خونریزی افزایش پیدا می‌کند. آسپرین هم رقیق کننده خون است که این هم در نهایت منجر به تشدید خونریزی می‌شود.

علاوه بر این ها توصیه می‌شود که در هنگام بارداری و شیردهی از میکروبلیدینگ استفاده نکنید. همچنین در صورت داشتن بیماری‌هایی مانند دیابت، صرع، اختلالات ایمنی بدن و همین‌طور در هنگام مصرف داروهای بی‌حسی استفاده از روش میکروبلیدینگ ممنوع است. حتی گفته می‌شود که اگر بیماری پوستی یا آفتاب سوختگی دارید نباید به سراغ این روش بروید. به هر حال قبل از انجام این عمل حتما باید با یک متخصص پوست درباره‌ آن صحبت کنید.

حالا بیایید با دو روش اصلی هاشور زدن ابروها که «میکروبلیدینگ» و «میکروپیگمنتیشن» نامیده می‌شوند آشنا شویم.

میکروبلیدینگ چیست؟

میکروبلیدینگ روشی شبیه تتو کردن یا همان خالکوبی است، اما تفاوت‌های زیادی با آن دارد. برای تتو کردن با استفاده از یک دستگاه مخصوص، رنگ را به عمق پوست تزریق می‌کنند، اما میکروبلیدینگ بدون هیچ وسیله الکتریکی و به‌ صورت دستی انجام می‌شود. در این روش می‌توان خطوط ریز و درشتی را به طور نامنظم روی ابروها ایجاد کرد و ظاهری بسیار طبیعی به ابرو داد. در روش میکروبلیدینگ رنگ به عمق کم پوست نفوذ می‌کند و به همین دلیل می‌توان خطوط ابرو را به‌راحتی پاک کرد و حالت آن را تغییر داد. این ویژگی باعث شده تا میکروبلیدینگ دوام کمتری نسبت به روش میکروپیگمنتیشن داشته باشد.

میکروپیگمنتیشن چیست؟

این روش هم بسیار شبیه میکروبلیدینگ است، با این تفاوت که در میکروپیگمنتیشن هاشور زدن ابرو به صورت دستی انجام نمی‌شود و از یک دستگاه الکتریکی برای این کار استفاده می‌کنند. در روش میکروپیگمنتیشن رنگ به عمق بیشتری از پوست نفوذ می‌کند؛ به همین دلیل ماندگاری این روش بیشتر است. البته این شیوه هم مانند میکروبلیدینگ دائمی نیست و پس از مدتی نیاز به ترمیم دارد.

میکروبلیدینگ چه فرقی با میکروپیگمنتیشن دارد؟

میکروبلیدینگ یا میکروپیگمنتیشن

همان‌طور که گفتیم هر دو روش بسیار شبیه به هم هستند؛ تنها تفاوت آن ها در روش و ابزار اجرا است. در روش میکروپیگمنتیشن از قلم‌های برقی استفاده می‌شود که با حرکات سریع سوزن، رنگ را از داخل محفظه مخصوصی به زیر پوست منتقل می‌کند. اما در روش میکروبلیدینگ این کار به‌صورت دستی انجام می‌گیرد. یعنی یک فرد با استفاده از سوزن‌های مخصوص و حرکت دادن آن ها روی پوست، رنگ را به آن تزریق می‌کند.

در روش میکروپیگمنتیشن به دلیل حرکات سریع و همچنین ضخامت سوزن، هاشورها از ظرافت کمتری برخوردار هستند. اما چون رنگ به عمق بیشتری از پوست نفوذ می‌کند، دوام این روش از میکروبلیدینگ خیلی بالاتر است. از سوی دیگر در روش میکروبلیدینگ چون با دقت بالاتری انجام می‌شود، ظرافت بیشتری وجود دارد و هاشورها شبیه ابروی طبیعی به‌نظر می‌رسند.

مراقبت بعد از میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن به چه صورت است؟

توصیه می‌شود که تا چند روز پس از میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن ، از تماس آب یا هر چیز دیگری با آن ناحیه جلوگیری کنیم. روز بعد از انجام این عمل می‌توانید اطراف ناحیه مورد نظر را با سرم نمکی و یک پارچه تمیز، شستشو دهید. حتما حواستان باشد تا از کرم مخصوصی که تجویز شده است در فواصل زمانی تعیین شده روی محل عمل بمالید. همچنین انجام برخی کارها تا چند روز پس از میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن توصیه نمی‌شود که مهمترین‌ آن ها عبارتند از:

  • لمس کردن محل زخم و خاراندن آن
  • انجام فعالیت بدنی سنگین و تعرق زیاد
  • قرارگیری مداوم و طولانی مدت در مقابل آفتاب
  • استفاده کردن از کرم‌های مختلف پوست در محل زخم یا اطراف آن
  • لیزر کردن پوست یا انجام لایه برداری
  • قرار گرفتن در محیط‌های آلوده
  • نوشیدن الکل یا نوشابه‌های انرژی‌زا
  • کشیدن سیگار

آیا میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن عوارض هم دارد؟

اگر این عمل در شرایط محیطی سالم و با ابزارهای کاملا تمیز انجام شود تقریبا هیچ عارضه‌ای نخواهد داشت، اما اگر نکات بهداشتی در رابطه با آن مورد توجه قرار نگیرد، احتمال ابتلا به بیماری‌های عفونتی و حتی هپاتیت و ایدز وجود دارد. دستگاهی که برای میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن مورد استفاده قرار می‌گیرد باید حتما تمیز باشد و از سوزن‌های جداگانه برای هر مشتری استفاده شود. حتی پزشکان توصیه می‌کنند که خود فرد قبل از عمل اقدام به خرید سوزن شخصی کند.

علاوه بر موارد ذکر شده، رعایت نکردن اصول بهداشتی پس از عمل نیز می‌تواند باعث بروز عفونت در محل زخم شود. حتما توصیه‌های لازم در این زمینه را جدی بگیرید تا با مشکلی مواجه نشوید.

میکروبلیدینگ و میکرو پیگمنتیشن به‌هیچ وجه عمل های سخت و پیچیده‌ای نیستند و حتی از تتو کردن هم به‌مراتب راحت‌تر انجام می شوند، اما از آنجا که مستقیما با زیبایی صورت فرد ارتباط دارند باید با دقت و حساسیت بالایی انجام شوند. برای انجام این کار به هیچ‌وجه به مراکز نامعتبر مراجعه نکنید. حتما مواردی که در این مقاله به آن ها اشاره شد را جدی بگیرید تا در نهایت یک عمل موفق و راضی‌ کننده را تجربه کنید.

سخن آخر

هرکدام از این روش ها همان طور که در مقاله به آن ها اشاره شده ، داری ویژگی های خاصی هستند و افراد باتوجه به نیازی که دارند می توانند مناسب ترین روش را انتخاب کنند. به عنوان مثال اگر شما پوست خشک و حساس دارید، میکروبلیدینگ گزینه ی مناسبی است اما اگر شما پوست چرب دارید ، روش میکروپیگمنتیشن برای شما بهتر است . امیدوارم نکاتی که به آن ها اشاره کردیم به شما در انتخاب روش مناسب کمک کند.

امتیاز 0.00 از 0 رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

پشتیبانی آنلاین

به وطن دراگ خوش آمدید برای ارتباط با ما روی پشتیبانی کلیک کنید.

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟